قزوین شهری هوشمند می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۰۱:۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۹۸۹۶
قزوین شهری هوشمند می‌شود
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از آغاز بهره برداری از پروژه فیبر نوری که شامل 166 هزار خانوار است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت اله امینی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مراسم بهره برداری از پروژه فیبر نوری در شهر قزوین، که با حضور صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، شورا ، شهردار و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در این طرح حدود 35 هزار واحد مسکونی و تجاری در شهر قزوین از FTTX استفاده می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارتباطات پیشران توسعه کشور است و تاثیر فراوانی در بخش های مختلف دارد می بایست با سرعت و اقدام جهادی در توسعه این امر مهم تلاش کنیم که با برنامه ریزی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال1403 می بایست 20 میلیون پورت اینترنت از طریق فیبر به مردم واگذار گردد و سهم قزوین از این طرح حدود 13هزار پورت است.
امینی افزود: برای دستیابی به شهر هوشمند در قزوین با هماهنگی های انجام شده، شرکت شاتل به عنوان یکی از اپراتورهای فعال در این بخش با همکاری شهرداری قزوین به صورت مشارکتی شروع به کارکرد و تا پایان سال 1402حدود 2000 پورت فیبر نوری در قالب طرح FTTX واگذار می‌کند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: در فاز اول 11 کیلومتر که شامل نقاط مرکزی شهر قزوین است به مردم واگذار شده و فاز دوم شامل 35 هزار واحد مسکونی و تجاری خواهد بود که امیدواریم با نگاه مثبتی که در شهرداری قزوین وجود دارد، این پروژه با سرعت و کیفیت مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز