استارتاپ‌ها بازار صنایع غذایی را تصاحب خواهند کرد

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۸۳۱
استارتاپ‌ها بازار صنایع غذایی را تصاحب خواهند کرد
فناوری کشاورزی بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می‌افتد در حال رشد است. ادامه افزایش هزینۀ تمام شدۀ مواد غذایی، درخواست برای بهبود شیوه‌های کشاورزی را ضروری تر از قبل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، یک کارشناس استراتژیست معتقد است، فناوری کشاورزی بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می‌افتد در حال رشد است. ادامه افزایش هزینۀ تمام شدۀ مواد غذایی، درخواست برای بهبود شیوه‌های کشاورزی را ضروری تر از قبل می‌کند.

براساس اظهارات وی توجه به روش‌های نوین کشاورزی یا ag tech برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی تحت فشار تغییرات آب و هوایی، کلیدی خواهد بود و این موضوع، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های کشاورزی را برای سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند.

جی جیکوبز، رئیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوعی و فعال سهام BlackRock بازار آمریکا در برنامه Yahoo Finance Live  عنوان کرد: "جمعیت جهان به زودی بالغ بر 10 میلیارد نفر خواهد شد" و بازار با مصرف کننده‌های نوظهور روبرو خواهد شد که طبقه متوسط ​​را به صدها میلیون نفر افزایش خواهد داد که خواهان پروتئین های پیچیده تر، گوشت، لبنیات، سبزیجات ارگانیک خواهند بود. این فشار زیادی بر سیستم غذایی ما وارد می کند. بدون توجه به آنچه در این اقتصاد تورمی امروز رخ می دهد.»

بر اساس گزارش سالانه فناوری آب و هوا PwC، سرمایه گذاری خطرپذیر در مواد غذایی، کشاورزی و استفاده از زمین به 10.7 میلیارد دلار در 354 معامله بین نیمه دوم سال 2020 تا نیمه اول سال 2021 رسیده است که 132 درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می‌دهد. این گزارش بیان کرد که تخمین‌هایی که به نفع بازارهای آمریکای شمالی و اروپا هستند، ممکن است نسبت به سطوح کلی سرمایه‌گذاری محافظه‌کارانه باشند.

جیکوبز در ادامه اظهار داشت: «نگاه به آینده حاکی از این واقعیت است که غذا باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های ما باشد. ما می‌توانیم شاهد فروختن سهام‌های فناوری باشیم. می‌توانیم چرخشی از رشد به ارزش را ببینیم. شاید بتوانیم شاهد یک اقتصاد ضعیف رو به جلو باشیم. مردم هنوز باید غذا بخرند بنابراین به سرمایه‌گذاری در غذا به ما اطمینان و انعطاف‌پذیری خاصی می‌دهد و بحران‌های اقتصادی اثر کمتری بر این حوزه دارند همچنین باید اذعان کرد که آینده صنعت غذا در کنترل استارتاپ‌های آن خواهد بود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار:زهرا وجدانی 

 

 

 

 

 

 

منبع: msn

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز