بحران اقتصادی در گوگل

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۰۲:۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۰۸۳۳
گوگل قصد دارد تا برای باقی ماندۀ ایام سال فرآیند و تعداد پذیریش استخدام نیروهای خود را بسیار کاهش دهد، چرا که بحران اقتصادی شرکت‌های بزرگ فناوری نیز تضعیف کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، گوگل قصد دارد تا برای باقی ماندۀ ایام سال فرآیند و تعداد پذیریش استخدام نیروهای خود را بسیار کاهش دهد، چرا که بحران اقتصادی شرکت‌های بزرگ فناوری نیز تضعیف کرده است.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و شرکت مادرش آلفابت، این خبر را روز سه‌شنبه در یک یادداشت داخلی اعلام کرد و به "چشم انداز نامطمئن اقتصاد جهانی" اشاره کرد. گوگل صحت نامه را برای CNN Business تایید کرد اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، پیچای در این یادداشت عنوان کرده است: «برای حرکت رو به جلو، باید با فوریت بیشتر، تمرکز دقیق‌تر و گرسنگی بیشتری نسبت به روزهای آفتابی‌تر کار کنیم، کارآفرینانه‌تر باشیم. در برخی موارد، این به معنای تجمیع در جایی که سرمایه‌گذاری‌ها با هم تداخل دارند و فرآیندها را ساده می‌کند.

طبق آمارهای موجود، آلفابت تعداد کارمندان خود را پیش از پایان ماه مارس 163906 نفر اعلام کرد که نسبت به سال قبل بیش از 20000 کارمند افزایش یافته است. یادداشت گوگل جدیدترین نشانه ای است که نشان می دهد بخش فناوری که زمانی رشد زیادی داشت، طی یک دورۀ نسبتاً طولانی به دنبال همه گیری پاندمی کرونا، سود زیادی از آن شرایط جدید به لحاظ مادی یه دست آوردبا یک بررسی واقعیت جدید روبرو است. افزایش نرخ تورم، افزایش نرخ بهره و ترس از رکود اقتصادی در آینده باعث شده است که تعداد زیادی از شرکت های فناوری اخیراً اعلام کنند که استخدام یا کاهش کارکنان را کند می کنند.

طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی از پرسنل شرکت های فناوری از جمله نتفلیکس و کوین بیس اخراج شده اند. GoPuff، یک استارت آپ تحویل فوق سریع، اخیراً به سرمایه گذاران اطلاع داده است که قصد دارد 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را کاهش دهد و ده ها انبار خود را در ایالات متحده ببندد. مایکروسافت نیز در اوایل این هفته تأیید کرد که تعداد کمی از مشاغل خود را تعدیل می‌کند، همۀ این‌ها از وجود یک چالش مالی جدید برای این شرکت ها خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز