نقش نیروی انسانی در حفظ امنیت شبکۀ

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۸۶۴
نقش نیروی انسانی در حفظ امنیت شبکۀ
معاون افتا ریاست جمهوری ضمن تایید و تاکید بر اهمیت امنیت فضای مجازی گفت: فرصت‌ها و کارهای بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد و انجام آن نیازمند همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی است باید بر اهمیت نقش نیروی انسانی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود روزبهانی معاون ارزیابی و اعتبارسنجی مرکز مدیریت راهبردی اَفتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در بازدید از استان قم ضمن گرامیداشت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: از یاد نبریم که ما از هر جهت در شرایط حساسی هستیم و باتوجه به شرایط داخلی و خارجی باید موضوع امنیت را از هر زمان دیگری جدی تر بگیریم.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم در حوزه امنیت تقویت شویم باید دست کم تعاملات داخلی بیشتری داشته باشیم و ابهامات را برطرف کنیم. بخش خصوصی باید نقش پررنگ تری در فرهنگ سازی و قانون گذاری داشته باشد.
معاون ارزیابی و اعتبارسنجی مرکز مدیریت راهبردی اَفتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) بیان کرد: هیچ سازمانی از حوادث و حملات سایبری حتی در کشورهای پیشرفته در اَمان نیست.
روزبهانی جانشین مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری گفت: امنیت به منظور تداوم حیات و هویت سازمانی یک ضرورت و نیاز است سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بایستی در هرسازمان شکل بگیرد. امن سازی فضای مجازی طبق اسناد بالادستی حوزه امنیت" نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی" به سه بخش مجزا افراز شده است؛ حوادث حوزه عمومی بر عهده نیروی انتظامی، حوادث حوزه سازمانی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوادث حوزه زیرساختی بر عهده مرکز مدیریت راهبردی افتا.
وی تصریح کرد: نمونه هایی از عوامل زمینه ساز حملات سایبری شامل استفاده از گذر واژه های پیش فرض ساده، استفاده از نام های کاربری مشترک، عدم اعمال سیاست جهت محدودسازی USB، عدم توجه به انتشار وصله‌های آسیب پذیری و بازدید از وب سایت های آلوده است.

انتهای پیام/

نظر شما