یک دلیل برای اینکه هرگز با لنز نخوابید

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۸۸۵
یک دلیل برای اینکه هرگز با لنز نخوابید
یک چشم پزشک آمریکایی در شلبی کارولینای شمالی تصاویری گرافیکی از چشم به شدت آسیب‌دیدۀ یک بیمار در فضای مجازی منتشر کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، یک چشم پزشک آمریکایی در شلبی کارولینای شمالی تصاویری گرافیکی از چشم به شدت آسیب‌دیدۀ یک بیمار در فضای مجازی منتشر کرد تا خطر خوابیدن پیش از خارج کردن لنزهای تماسی از چشم را به مردم یادآوری کند.

دکتر پاتریک وولمر، اپتومتریست کلینیک چشم ویتا، عکس‌های تکان دهنده‌ای از یک بیمار منتشر کرد که پیش از خوابیدن لنزهای تماسی چشمانش را خارج نکرده بود. وی گفت که بیمار از یک مرکز اورژانس محلی به او ارجاع داده شده است.

وولمر در شبکۀ اجتماعی خود نوشت: «سودوموناس (نوعی باکتری) یکی از علل مهم عوارض چشمی است، این باکتری ویژگی‌های دارد که این خطر را برای چشم انسان به وجود آورد که بسیار سریع به صورت دائمی نابینا شود، این چهارمین مورد سودومونای پرورشی است که من در کلینیک خود درمان کرده‌ام.»

این پزشک در ادامه افزود: این باکتری می تواند قرنیه چشم بیمار را «در عرض چند روز» از بین ببرد و بافتی خشک و مرده از آن باقی بگذارد.

چشم در تصاویر به دلیل رنگ فلورسین، سبز رنگ به نظر می رسد که برای رنگ آمیزی نواحی بافت آسیب دیده به منظور تشخیص بهتر آسیب استفاده می‌شود.

این چشم پزشک تصریح کرد: "رنگ در نواحی آسیب دیده قرنیه، در این مورد بستر زخم، جمع می شود." این عکس‌های خیره‌کننده  نزدیک به ۳۰۰ هزار بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند.

براساس گزارش شبکۀ فاکس 32 شیکاگو، فرآیند حضور و معالجه این بیمار حدود 36 ساعت طول کشید، پزشک کلینک چشم پزشکی ویتا در این رابطه اضافه کرد؛ این بیمار بعد از ظهر سه‌شنبه به بخش مراقبت‌های اورژانسی کلینک مراجعه کرد و مشخص شد که "زخمی کوچک در جشم" دارد اما روز بعد که دوباره برای ادامۀ درمان به مرکز مراجع کرد، شاهد بودیم که وی زخمی بزرگ در چشم دارد و سطح بینایی او به درک نور کاهش یافته است.

وولمر تأکید می‌کند که اغلب از بیماران می‌شنود که تعریف می‌کنند؛ همواره بدون ایجاد هیچ مشکلی با لنزهای تماسی می‌خوابند که این مسئله بسیار ناامید کننده است.

متخصصان پزشکی معتقدند که استفاده از لنزهای تماسی در طول شب و خواب برای مردم به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، رشد این محبوبیت سبب شده تا چشم‌پزشکان شاهد افزایش چشمگیر موارد کراتیت میکروبی یا عفونت قرنیه برای کسانی که مستعد ابتلا به این بیماری نیستند، در مطب‌ها و بیمارستان‌ها باشند.

این چشم پزشک در ادامه تصریح کرد: "من توانستم درد این بیمار را به وسیلۀ قطره های آنتی بیوتیک غنی شده کاهش دهم، در حالی که چشم این بیمار به طور قابل توجهی نسبت به روز اول بهبود داشته است اما باید بپذیریم که او به احتمال زیاد حتی پس از درمان نیز تا حدی با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم خواهد کرد".

این متخصص در خاتمه گفت: هرگز خوابیدن با لنزهای تماسی نرم را توصیه نمی‌کند به زعم وی بر اساس شواهد علمی، خطرات این کار بیشتر از فواید آن است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز