رونمایی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۳:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۵۲۰۹۱
رونمایی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور
با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، شهردار مشهد و مسئولان استانی در مراسمی، از گواهینامه مشهد و تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  با حضور محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد و مدیران استانی از گواهینامه مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند خاورمیانه و تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری با مشارکت بخش خصوصی رونمایی شد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در هوشمندسازی و بهینه سازی فرآیندهای مدیریت شهری تصریح کرد: توسعه خدمات مبتنی بر فناوری زیرساخت اصلی برای برنامه‌ریزی و بهره وری سازمانی محسوب می‌شود.
خوانساری خاطرنشان کرد: توجه مدیریت شهری به توسعه اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات و برخورداری از منابع انسانی توانمند عامل اصلی برای حضور این شهر در الگوهای جهانی شهر هوشمند است.
بر اساس این گزارش، پروژه «ارزیابی شاخص‌های شهرهوشمند پایدار جهان» طبق پلتفرم جهانی U4SSC ITU با همکاری پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فاوا شهرداری مشهد انجام شده است، که بر این اساس طی رتبه بندی انجام شده مشهد به عنوان سومین شهر هوشمند خاورمیانه در سال گذشته معرفی شده است که باتوجه به شرایط کرونا، مراسم ارائه گواهینامه آن طی زمانبندی اعلام شده در سال جاری ارائه می‌شود.
کسب جایزه جهانی wego در بخش شهرهای هوشمند پایدار، برگزاری دوره آموزشی در ITU academy، شرکت در کنفرانس بین‌المللی Spotlight 2030 و نیز حضور موثر در هشتمین دوره رویداد بین‌المللی WSIS2020 از جمله دستاوردهای بین‌المللی سازمان فاوا شهرداری مشهد در عرصه شهرهای هوشمند جهان بوده که در ارتقای وجهه بین‌المللی و توفیق بیشتر در این زمینه مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز