برخورداری روستاهای اقلید از پوشش اینترنت تا پایان سال

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۵۷۱
برخورداری روستاهای اقلید از پوشش اینترنت تا پایان سال
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: روستاهای فاقد پوشش اینترنت در شهرستان اقلید تا پایان سال از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان اقلید که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در این جلسه مسائلی از قبیل کیفیت و پوشش تلفن همراه، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت، پوشش جاده ای و توسعه فیبر روستایی در سطح این شهرستان بررسی شد.

وی افزود: مقرر شد از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روستاهای علی آباد، ده خیر، مه جان، شولان، قطارآغاج و مورپهن تا پایان مهرماه تحت پوشش اینترنت ایرانسل و روستاهای امیرآباد، باصری آقاجان، باصری هادی، جدول نو، سیربانو، تنگ براق، شهرک ایگدر و شهرک قتلو پس از پیگیری و تامین تجهیزات از جانب مخابرات، تا پایان سال تحت پوشش اینترنت همراه اول قرار گیرند.

سلیمان پور تصریح کرد: مخابرات منطقه فارس و شرکت ایرانسل برای بازدید و پایش وضعیت روستاهای موردنظر بخشداران شهرستان اقلید که مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه دارند اقدام لازم را بعمل آورده و پس از بررسی فنی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

 وی بیان کرد: فیبر روستایی «تار» به طول 205 کیلومتر در راستای توسعه و افزایش کیفیت پوشش ارتباطی در روستاهای این شهرستان به مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت اعلام شود.

گفتنی است با پیگیری نماینده مردم شریف شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، وضعیت ارتباطی شهرستان اقلید با اولویت ارتباطات روستایی، در جلسه ای با حضور فرماندار، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، بخشداران این شهرستان و مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در محل فرمانداری شهرستان اقلید مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما