تفاهم‌نامه همکاری| نظام‌سازی و ارتقای اطلاعات در حوزه آموزش عالی ارتقا می‌یابد

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۰
تفاهم‌نامه همکاری| نظام‌سازی و ارتقای اطلاعات در حوزه آموزش عالی ارتقا می‌یابد
تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه با هدف نظام سازی و ارتقای آمار و اطلاعات و فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با آموزش عالی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری، این تفاهم‌نامه به امضای مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی رسید.

ایجاد زمینه‌های مشارکت و همکاری، انتقال تجربیات و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی، مشاوره‌ای و اجرایی طرفین برای ارتقای آمار و اطلاعات و فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با آموزش عالی از اهداف تفاهم‌نامه همکاری موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در حاشیه عقد تفاهم‌نامه، مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فقدان مرجع اطلاعاتی در حوزه آموزش عالی و نخبگان در کشور یک خلا محسوب می‌شود، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت نهادهای مرجع اطلاعاتی در حوزه آموزش عالی و فناوری و برای انتشار آمارهای معتبر  و پشتیبان تصمیم‌گیری حمایت می‌کند.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مهاجرت و گردش نخبگانی، رصد اشتغال و کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از موضوعات اصلی همکاری در این تفاهم‌نامه است، افزود: این تفاهم‌نامه تلاشی در راستای ارتقای نظام آمار و اطلاعات آموزش عالی نظیر واقعی سازی و به‌روزرسانی آمار دانشجویان غیر ایرانی، آمار مهاجرت و گردش نخبگان و فارغ‌التحصیلان آموزش عالی و رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است.

ارتقای نظام آمار و اطلاعات نخبگان و آموزش عالی از مسائل مهم حوزه علم و فناوری است

علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ادامه این مراسم با بیان اینکه دغدغه‌های ملی در نظام آمار و اطلاعات باید مورد مطالعه قرار گیرند، گفت: این موسسه با 54 سال سابقه به‌عنوان کانون تفکر آموزش عالی و مرجع رسمی آمار آموزش عالی شناخته می‌شود و تاکنون در پروژه‌های کلان کشور نیز مشارکت داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه موسسه در رفع چالش‌ها و مسائل ملی مصمم است، افزود: استقرار نظام آمار و اطلاعات آموزش عالی، رصد اشتغال دانش‌آموختگان در حوزه‌های مختلف و سنجش نگرش دانشگاهیان در خصوص مسائل و تحولات جامعه می‌تواند از زمینه‌های مناسب در این تفاهم‌نامه باشد.

اشتغال به حدود 130 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور

همچنین، در این جلسه آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور، به‌عنوان معیاری از کیفیت آموزش عالی  مورد اشاره قرار گرفت. بر اساس اعلام دکتر طاهری‌نیا، با به‌روزرسانی و واقعی سازی آمار این شاخص بت همکاری دانشگاه آزاد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال تحصیلی 1400-1401 حدود 130 هزار نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز