هوشمندسازی کشاورزی از طریق اینترنت اشیاء

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۵۵۴
هوشمندسازی کشاورزی از طریق اینترنت اشیاء
مدیرکل ارتباطات استان قم گفت: از طریق اینترنت اشیاء کشاورزی در این استان هوشمندسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  جواد غلام پورمدیرکل ارتباطات استان قم در دیدار با صادق شاکری مدیرعامل شرکت انرژی پویان نوآور صادق بیان کرد: هوشمندسازی و خودکارسازی تدبیری ناگزیر است که می تواند آینده زیباتری از صنایع ترسیم کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی ادامه داد: هوشمندسازی و اتوماسیون تدبیری ناگزیر است که می تواند آینده زیباتری از صنایع ترسیم کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
غلام پور با تاکید بر حمایت از اینترنت اشیا تصریح کرد:فناوری اینترنت اشیاء نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می‌کند و کسب‌وکارهای متعددی بر محور این فناوری راه‌اندازی شده‌اند، این امیدواری و نیاز وجود دارد تا کارآفرینان و محققین و جوانان خلاق ایرانی، استفاده از فناوری اینترنت اشیاء را یک فرصت گران‌بها تلقی کرده و با بهره‌گیری از آن، به بهبود فضای کسب‌و‌کار و اشتغال‌زایی در کشور کمک کنند.
وی افزود: طراحی محصولاتی چون پایشگر هوشمند شرایط جوی و آبیاری اتوماتیک و هوشمند صنعتی، بدون شک شروعی قدرتمند برای هوشمندسازی کشاورزی و صنعتی از طریق اینترنت اشیاء است.
غلام پور گفت: اعتقاد داریم فناوری دیجیتال با تمام امکانات بی حدو حصرش نه فقط در حوزه اطلاعات بلکه در دنیای واقعی و فیزیکی نیز می تواند ایفای نقش کند و تحول های عظیمی را در مدت کوتاهی در جهان رقم بزند. در حقیقت اینترنت اشیاء با تمام سنسورها، کنترلر ها و ماژولهایش تلاشی برای ترجمه زبان دیجیتال به زبان دنیای واقعی است.
وی ضمن تشکر از زحمات این شرکت افزود: گروه Green IoT با ایجاد بستر های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب و طراحی و تولید دستگاه های هوشمند، توانسته ضمن رفع نیازهای اساسی صنایع تولیدی و کشاورزی، سهم بزرگی در ترویج این فناوری در بخش های ضروری داشته باشد.
بر اساس این گزارش شرکت انرژی پویان پس از کسب دستاوردهای مهمی چون ثبت چندین اختراع در بخش های مختلف، موفقیت در بیش از صد پروژه در سطح کشور و بازتاب آن در صدر اخبار رسانه ملی و تدوین استانداردهای جدید در سازمان استاندارد، پس از تشخیص دقیقتر عرصه های ورود فناوری های جدید، در سال ۱۳۹۷ گروه مهندسی جدیدی را جهت طراحی و تولید محصولات فناورانه در حوزه الکترونیک و فناوری اینترنت اشیاء تشکیل داد تا با راهبرد طراحی و تولید محصولات فناورانه در حوزه اینترنت اشیا به ارائه خدمت بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز