فناوری اطلاعات در توسعه شاخص‎های اقتصادی نقش بسزایی دارد

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۵۶۰
فناوری اطلاعات در توسعه شاخص‎های اقتصادی نقش بسزایی دارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلا عات آذربایجان غربی در نشست با کرمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: حوزه فناوری اطلاعات در توسعه شاخص های اقتصادی استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارش وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اقدامات، برنامه ها و پروژه های اولویت دار در دست اقدام اظهار کرد: توجه به وضعیت سهم اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد کشور ضروریست و برخلاف ابعاد دیگر اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد کرده ایم و در تمام دنیا یک چهارم سهم اقتصاد به این بخش اختصاص دارد.
وی با اشاره به رشد اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات در دنیا بیان کرد: اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال می رود و توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا حرف اول را می زند.
مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به حوزه اینترنت روستایی افزود: وزارت ارتباطات مکلف است طبق برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاهای استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که تا به امروز این موضوع محقق شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آیند تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
جلیلی نژاد گفت: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.
مدیر کل ارتباطات با اشاره به احداث دو پروژه عمرانی در حوزه ارتباطات استان گفت: مجتمع ICT استان آذربایجان غربی در زمینی به مساحت دو هزارو 88 مترمربع با زیربنای شش هزارو 200 مترمربع در هفت طبقه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور استقرار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه در استان در دست ساخت است.
وی در ادامه به راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس جزو چهار ایستگاه فضایی کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه فضایی در کشور فعالیت دارد که مقرر شده دو ایستگاه فضایی دیگر در استان های آذربایجان غربی و خراسان شمالی ایجاد شود و این بستر خوبی برای توسعه اشتغال فضا پایه در استان است.
مدیر کل ارتباطات تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است که برای توسعه این بخش در استان اهتمام ویژه ای داریم .
کرمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد:بهره گیری از ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات در توسعه حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز