ازدواج با خسیس‌ها منطقی‌تر است یا ولخرج‌ها؟

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۰۰:۴۵:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۶۵۹۳
ازدواج با خسیس‌ها منطقی‌تر است یا ولخرج‌ها؟
عادات پولی در یک رابطه بسیار مهم است.روشی که شریک زندگی شما خرج می کند و پس انداز می کند مستقیماً بر رفاه شما تأثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، ملیسا کوران، دانشیار دانشگاه آریزونا، در مطالعه جدیدی که در مجله Family and Economic Issues منتشر شده است، نتیجه می گیرد که عادات پولی در یک رابطه بسیار مهم است روشی پول خرج کردن و پس‌انداز همسر یا نامزد شما به طور مستقیم بر رفاه شما تأثیر می گذارد.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود که در رابطه با قرار ملاقات حساس باشید. کوران به CNBC Make It می‌گوید: جوانان باید شریک زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنند.

او و همکارانش بیش از 500 جوان بیست و چند ساله را در روابط متعهدانه ارزیابی کردند و از آنها خواستند سلامت و رضایت کلی از زندگی خود را ارزیابی کنند. او از آن‌ها سؤالاتی در رابطه با مسئولیت مالی شرکای خود پرسید، مانند اینکه آیا آن‌ها در یک بودجه هزینه می‌کنند؟ و آیا معمولاً موجودی کارت های اعتباری خود را به طور کامل پرداخت می‌نمایند؟

محققان دریافتند که هرچه شرکت کنندگان مسئولیت پذیری بیشتری از شرکای خود در قبال پول حس کنند، احساس خوشبختی بالاتری دارند و از روابط خود شادتر هستند، برعکس آن نیز صادق بود. شرکت‌کنندگانی که فکر می‌کردند شرکایشان از مدیریت مالی بدی دارد، احساس خوشبختی کمتری داشتند و احساس تعهد آن‌ها در رابطه کمتر بود.

کوران می‌گوید: این یافته از لحاظ رشدی منطقی است، زیرا جوانان در حال گذار به بزرگسالی هستند. برای آن‌ها منطقی است که از شریک زندگی خود از نظر عوامل اجتماعی شدن مالی استفاده کنند. منظور از عوامل اجتماعی شدن، افرادی است که می توانند در امور مربوط به پول به شرکت کنندگان آموزش دهند و بر آنها تأثیر بگذارند.

ایده این است که عادات مالی هر کسی که با او قرار می‌گذارید می‌تواند روی شما تأثیر بگذارد. اگر شریک زندگی شما مدیریت مالی ضعیفی دارد، ممکن است با پول نیز بد شوید، که به نوبه خود بر زندگی شما تأثیر می گذارد، محققان معتقدند که عادات مالی که دارید به  طور قطع بر رفاه شما تأثیر می گذارد.

شبکه cnbc تصریح می‌کند که برای بسیاری از جوانان، والدین تأثیرگذارترین عوامل اجتماعی شدن هستند. بنابراین، در این مطالعه، کوران همچنین از شرکت کنندگان در مورد انتظارات والدین از آن‌ها در مورد مسائل مالی پرسید به عنوان مثال از آن‌ها پرسیده شد که آیا والدین آن‌ها انتظار داشتند که هزینه‌های خود را پیگیری کنند؟

یافته ها نشان می دهد که ارزش آن را دارد که ثبات مالی را در اولویت زندگی خود قرار دهید. طبق نظرسنجی GoBankingRates در سال 2017، حدود دو سوم جوانان هزاره کمتر از 1000 دلار در حساب‌های پس‌انداز خود دارند و 46 درصد آنها اصلاً چیزی ندارند، و این اعداد برای افراد مسن‌تر چندان فرقی ندارذ.

محققان همچنین به شما پیشنهاد می‌دهند که با کسی ازدواج کنید که تأثیر مثبتی بر عادات مالی شما دارد. و اگر از هزینه‌های بیش از حد دیگران یا بی‌مسئولیت‌پذیری عمومی دیگران در قبال پول اذیت می‌شوید، کوران و همکارانش توصیه می‌کنند که مشکل خود را با آن‌ها ذر میان بگذارید.

ما می دانیم که بحث در مورد امور مالی دشوار است، اما بایذ اذعان کرد که این بحث ها مهم است زیرا مشکلات مربوط به امور مالی می تواند به معنای چیزی بیشتر از امور مالی باشد، آن‌ها می‌توانند مسائل مربوط به قدرت و کنترل را نیز نشان دهند به همین دلیل است که این رفتارها با رضایت و تعهد از رابطه را گزارش می کنند. گفت‌وگو در مورد مسائل مالی و تصمیم‌گیری‌های مالی با هم به زوج‌ها کمک می‌کند تا از روابط خود راضی‌تر باشند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما