گردش مالی بازار دیجیتال چقدر رشد خواهد کرد؟

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۰۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۰۵۶
گردش مالی بازار دیجیتال چقدر رشد خواهد کرد؟
تقاضای 5G، اینترنت اشیا و پخش جریانی ویدئو، و همچنین افزایش حجم داده، عامل مؤثری در حرکت به سمت لبه فناوری است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، گزارش جدیدی از یک شرکت تحلیل داده منتشر شده است که عنوان می‌کند؛ تقاضای 5G، اینترنت اشیا و پخش جریانی ویدئو، و همچنین افزایش حجم داده، عامل مؤثری در حرکت به سمت لبه فناوری است.

بر اساس گزارشی از شرکت تحلیلی ایرلند ResearchAndMarkets، بازار خدمات و تجهیزات مرکز داده لبه تکنولوژی طی پنج سال آینده با نرخ ترکیبی سالانه 17 درصد رشد خواهد کرد و اندازه کل بازار را تا سال 2026 به بالای 18 میلیارد دلار خواهد رساند. به گفته محققان، مراکز داده لبه، که در این گزارش به عنوان «مراکز داده کوچک واقع در نزدیکی لبه شبکه» تعریف شده است، یعنی نزدیک‌تر به کاربر نهایی نسبت به ابر عمومی، در حال حاضر یک بازار جهانی 9.3 میلیارد دلاری هستند که آنها پیش‌بینی می‌کنند. در نیم دهه آینده تقریباً دو برابر خواهد شد.

5G، اینترنت اشیا، و پخش  ویدئویی نقش آفرینان اساسی در آیندۀ تکنولوژی

بر اساس این گزارش، این رشد عمدتاً توسط رشد تدریجی 5G، اینترنت اشیاء و پخش ویدئو انجام می‌شود، که همگی خدماتی هستند که به تأخیر کمتری نیاز دارند. سفرهای رفت و برگشت کوتاه‌تر برای اتصال به مراکز داده نزدیک‌تر به کاربر نهایی می‌تواند تأخیر کمتری را بسیار راحت‌تر از سرویس‌هایی که باید به یک ابر عمومی متصل شوند، ارائه دهد.

در کاربردهای لبه دیتاسنترها، انتظار می‌رود پیشرفت‌های سریعی که در حوزه‌های 5G، IoT و IoE مشاهده می‌شود، حرکت محاسباتی را به سمت لبه شبکه برای دستیابی به تأخیرهای بهتر امکان‌پذیر کند، که باعث ظهور مراکز داده لبه‌ای جدید در مقیاس کوچک می‌شود.

دربارۀ پهنۀ جغرافیایی گسترش این بازار باید گفت که بزرگترین بازار برای مراکز داده لبه، آمریکا است که احتمالاً در طول دوره پیش بینی شده این وضعیت به همین شکل باقی خواهند ماند، البته  برخی از سریع‌ترین رشدها در کشورهایی مانند چین، ژاپن و کانادا مشاهده می‌شود، به گفته محققان که CAGR را به ترتیب 17.8، 14.9 و 14.7 درصد پیش‌بینی می‌کنند.

گزارش نت ورک ورلد نشان می‌دهد که آمریکای شمالی بر بازار جهانی محاسبات لبه تسلط دارد، به دلیل استقبال رو به رشد فناوری و حضور کافی بازیگران بزرگ بازار و شرکت های نوپا در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که درآمد قابل تصرف بالای مصرف‌کنندگان به این منطقه اجازه دهد تا تسلط خود را در بازار جهانی طی سال‌های آینده حفظ کند. به گفته محققان، این روند در بسیاری از مناطق آسیا و اقیانوسیه نیز مشاهده خواهد شد، جایی که رشد درآمدهای یکبار مصرف و افزایش تقاضا برای محصولات وابسته به لبه مانند وسایل نقلیه الکتریکی، وسایل خانه هوشمند و ردیاب های تناسب اندام باعث ایجاد "رونق دیجیتال" خواهد شد. .

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز