ربات‌ها اینستاگرام را فتح می‌کنند؟!

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۱۹۸
ربات‌ها اینستاگرام را فتح می‌کنند؟!
صفحۀ منتسب به وی اساساً برای یک انسان نیست و ساختۀ متخصصان هوش مصنوعی است به عبارت دیگر 130هزار دنبال کنندۀ او هر روز فعالیت‌های روزانۀ یک ربات مجازی را دنبال، پسند و اشتراک گذاری می‌کردند!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا،  شاید شما هم در صفحۀ اینستاگرام خود بلاگرها و واینرهای زیادی را دنبال کنید و بارها نیز شنیده باشید که آن‌ها یک ویترین مصنوعی از زندگی خود را به شما نشان می‌دهند اما بازهم علاقه‌مند به دیدن فعالیت‌هایشان هستند، حالا اگر روزی بشنوید که فلان بلاگر یا واینر اینستاگرامی که می‌شناختید و حتی صفحۀ وی تیک اصالت نیز از پلتفرم داشت، اساساً وجود خارجی ندارد و ساختۀ هوش مصنوعی است چه حالی به شما دست می‌دهد؟

این دقیقاً اتفاقی است که برای 130هزار دنبال کنندۀ «رزی» بلاگر اینستاگرامی کره‌ای افتاده است، اخبار جدید نشان می‌دهد که صفحۀ منتسب به وی اساساً برای یک انسان نیست و ساختۀ متخصصان هوش مصنوعی است به عبارت دیگر 130هزار دنبال کنندۀ او هر روز فعالیت‌های روزانۀ یک ربات مجازی را دنبال، پسند و اشتراک گذاری می‌کردند!

رزی یک "اینفلوئنسر مجازی" در کره جنوبی است، این بلاگر دیجیتالی چنان با مهارت صورت سازی شده که اغلب با انسان واقعی  اشتباه گرفته میشود.

"آیا شما شخصی واقعی هستید؟یا یک ربات؟ یا موجودی مجازی؟" این سوالی است که  یکی از طرفدارانش در اینستاگرام از او پرسید، در پاسخ وی شرکت کره ای که سازنده این ربات است، پاسخ داد؛ رزی ترکیبی از هر سه است که در دنیای واقعی و مجازی و رباتیک قرار دارد.

شرکت Sidus Studio X در وب‌سایت خود تصریح می کند : رزی می‌تواند هر کاری را که انسان‌ها انجام میدهند به بهترین شکل شبیه‌ سازی کند. فعالیت های او منجر به کسب سود  چند میلیارد دلاری برای این شرکت در دنیای تبلیغات و سرگرمی شده است.

رزی از زمان تولد خود در سال 2020 موفق شده است که قراردادهای تجاری و حمایت های مالی بسیاری را برای Sidus Studio X نهایی کند، این ربات بلاگر اینستاگرامی حتی طی این مدت چندبار در نمایش های مد مجازی به میدان رفته و تا کنون دو تک آهنگ نیز منتشر کرد است.

رزی

رزی تنها نیست

سی ان ان در گزارش خود تصریح می‌کند که صنعت "انسان مجازی" در سراسر دنیا در حال رشد است، این صنعت به زودی یک شاخه جدید و تاثیرگذار را به اقتصاد جهان معرفی میکند . انسان های مجازی که توسط هوش مصنوعی تولید میشوند پیری، عیب و نقص و زوال ندارند بنابراین حتی مردمی که در استفاده از واژۀ «زیبا» سختگیر هستند نیز از این انسان های مجازی استقبال میکنند .

اینفلوئنسرهای مجازی چگونه کار می کنند

فناوری CGI (تصاویر تولید شده توسط رایانه) که رزی بر اساس آن طراحی شده است، یک امکان جدید نیست. پیشتر این فناوری  در فیلم ها، بازی های رایانه ای و موزیک ویدیوها استفاده شده است.

خانواده بزرگ رزی

فروشگاه کره ای Lotte Home Shopping اخیرا اینفلوئنسر مجازی خود با نام « لوسی» را ایجاد کرد است که 78000 فالوور در اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرهای مجازی مانند مردم عادی با نمایش اتفاقات روزانه زندگی خود از طریق رسانه‌های اجتماعی فالوور جذب می‌کنند، آن ها طی روز بارها از زوایای مختلف زندگیشان عکس‌ منتشر می‌کنند و با طرفداران خود تعامل می نمایند.

نسل های قدیمی تر ممکن است تعامل با یک فرد مصنوعی را تا حدودی عجیب بدانند. اما کارشناسان می‌گویند اینفلوئنسرهای مجازی با جوان‌ترهای کره‌ای که بیشتر زندگی خود را آنلاین می‌گذرانند، ارتباط خوبی دارند.

لی نا کیونگ، 23 ساله ای که در اینچئون زندگی می کند، حدود دو سال پیش با تصور اینکه او یک شخص واقعی است، شروع به دنبال کردن رزی کرد. رزی او را دنبال می‌کرد، گاهی اوقات در مورد پست‌هایش نظر می‌داد، و دوستی مجازی آنها گسترش پیدا کرد که حتی پس از اینکه لی حقیقت را فهمید، دوام آورد.

لی گفت: «ما مانند دوستان با هم ارتباط برقرار کردیم و من با او احساس راحتی می‌کردم، بنابراین او را یک هوش مصنوعی نمی‌دانم، بلکه او را یک دوست واقعی می‌دانم.

انسان مجازی، پول واقعی

رسانه‌های اجتماعی نه تنها اینفلوئنسرهای مجازی را قادر می‌سازند تا پایگاهی از طرفداران ایجاد کنند، بلکه درآمدی سرشاری را نیز نسیب آن ها می کنند، برای مثال، اینستاگرام رزی پر از محتوای تبلیغاتی مرتبط با محصولات مراقبت از پوست و مد است.

بایک سئونگ یوپ، مدیر عامل Sidus Studio X، در این رابطه عنوان کرد : «بسیاری از شرکت‌های بزرگ در کره می‌خواهند از رزی به عنوان یک الگو استفاده کنند. امسال انتظار داریم با رزی به راحتی به درآمد بیش از دو میلیارد وون کره (حدود 1.52 میلیون دلار) برسیم.

وی افزود: همزمان با افزایش محبوبیت رزی، این شرکت حمایت های مالی بیشتری از برندهای لوکس مانند چنل ، هرمس و همچنین مجلات و سایر شرکت های رسانه ای دریافت کرده است. تبلیغات او اکنون در تلویزیون و حتی در فضاهای آفلاین مانند بیلبوردها و کناره های اتوبوس ظاهر شده است.

به گفته لی بو هیون، مدیر بخش بازرگانی رسانه ای Lotte Home Shopping، لوتی امسال از لوسی که پیشنهادهای تبلیغاتی از شرکت های مالی و ساختمانی ارائه کرده است، سود مشابهی دارد.

وی تصریح کرد که Lotte Home Shopping در ابتدا  قصد داشت از بازیگران عادی برای تبلیغ محصولات خود در تلویزیون استفاده کنند اما هزینه آنها بسیار زیاد بود، ضمن اینکه با افزایش سن تغییراتی در ظاهر بازیگران نیز ایجاد خواهد شد. بنابراین این فروشگاه تصمیم گرفت که «لوسی» را برای این کار به کارگیری کند؛ چرا که او همیشه 29 سال سن دارد. لوسی محدود به زمان یا مکان نیست و می تواند در هر جایی ظاهر شود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز