تصاویری بی‌نظیر از فضا که مردم کانادا و انگلیس با کیفیت بهتری آن را تماشا کردند

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۴۰۰
تصاویری بی‌نظیر از فضا که مردم کانادا و انگلیس با کیفیت بهتری آن را تماشا کردند
یکی از شاهدان که به شفق های قطبی سبز و بنفش در کانادا نگریسته است اذعان کرده که رنگ ها و ساختارهای شگفت انگیزی درشفق های قطبی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، ذراتی که از خورشید در جو زمین حضور دارند، در اواخر یکشنبه (7 اوت) و اوایل دوشنبه (8 اوت) شفق های شمالی زیبایی را در عرض های جغرافیایی مرتفع شمالی سیاره ما ایجاد کردند. تماشاگران آسمان در کانادا و انگلیس از جمله کسانی بودند که از شفق های قطبی خیره کننده لذت بردند، که پس از انفجار ذرات باردار از خورشید و برهم کنش با جو فوقانی زمین ایجاد شد.

گری پیرسون، عکاسی در نزدیکی سواحل شمال شرقی انگلیس در شبکۀ اجتماعی خود درباره این طوفان کیهانی نوشت؛ در اوایل صبح امروز در برانکاستر استیت در نورفولک شمالی، بازدید دیگری از شفق شمالی، با نام شفق قطبی داشتم که تجربۀ بی نظیری 

هزاران کیلومتر دورتر در منیتوبا، کانادا، طوفان درخشش های بنفش و سبز را در افق ایجاد کرد. دب ملوک پس از مشاهده طوفان در آنجا در توییتی نوشت: رنگ ها و ساختارهای این شفق های قطبی واقعا شگفت انگیز است.

پس از برخورد جریانی از ذرات خورشیدی به زمین در روز یکشنبه، SpaceWeather اعلام کرد که این رویداد یک "طوفان ژئومغناطیسی غافلگیر کننده" بود. سرعت تا 373 مایل در ثانیه (600 کیلومتر بر ثانیه) رسید که علیرغم اینکه پیش بینی نشده بود، برای ایجاد یک طوفان متوسط کلاس G2 کافی بود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز