ضرر میلیاردی غول فناوری ژاپن

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۴۱۳
ضرر میلیاردی غول فناوری ژاپن
شرکت فناوری ژاپنی سافت بانک در سه ماهه آوریل تا ژوئن به دلیل کاهش ارزش سرمایه گذاری هایش در بحبوحه نگرانی های جهانی در مورد تورم و نرخ بهره، ضرر 23.4 میلیارد دلاری را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، شرکت فناوری ژاپنی سافت بانک در سه ماهه آوریل تا ژوئن به دلیل کاهش ارزش سرمایه گذاری هایش در بحبوحه نگرانی های جهانی در مورد تورم و نرخ بهره، ضرر 23.4 میلیارد دلاری را ثبت کرد.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که فروش سه ماهه 6 درصد افزایش یافته است.برای سال مالی که در ماه مارس به پایان رسید، سافت بانک 1.7 تریلیون ین (13 میلیارد دلار) زیان وارد عملیاتی متحمل شد که نسبت به سود 4.9 تریلیون ینی سال قبل تغییر محسوسی داشته است! البته فروش این گروه فروش سالانه 10.5 درصد رشد کرد و به 6.2 تریلیون ین (46 میلیارد دلار) رسید.

درست است که پرتفوی سافت بانک مستقیماً از جنگ روسیه و اوکراین اثر نمی‌پذیرد اما این شرکت هشدار داد که عدم اطمینان جهانی و همچنین تورم و افزایش هزینه های انرژی احتمالاً به سودآوری آن لطمه می زند. زیان های ارزی نیز به درآمدهای آن وارد شده است.

فروش مورد نظر سافت بانک از شرکت انگلیسی نیمه هادی و طراحی نرم افزار آرم به انویدیا در اوایل سال جاری شکست خورد. سافت بانک اکنون وعده رشد سودآور آتی را در Arm، از جمله عرضه اولیه عمومی می‌دهد، اگرچه تاریخی برای آن عرضه اعلام نشده است.

Arm پیشرو در هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، ابر، متاورس و رانندگی خودمختار است. طراحی تراشه‌های آن به طور گسترده مجوز استفاده دارد و تقریباً در همه تلفن های هوشمند، اکثر تبلت ها و تلویزیون های دیجیتال استفاده می شود. چنین فناوری برای اتومبیل های خودران کلیدی است. سافت بانک همچنین دارای سهام در شرکت مخابراتی سافت بانک، ارائه دهنده خدمات وب یاهو، غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا و شرکت اجاره خودرو دیدی است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز