روستاهای شهرستان میانه در اولویت دسترسی به شبکۀ فیبر نوری قرار گرفتند

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۳۴۶۳
روستاهای شهرستان میانه در اولویت دسترسی به شبکۀ فیبر نوری قرار گرفتند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از تهیه و ابلاغ طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) فاز دو اولویت یک با محوریت شهرستان میانه در راستای توسعه شبکه فیبر نوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضمن اشاره به اهمیت اتصال با پهنای باند بالاتر و سرعت بیشتر برای اهداف مختلف صنعتی و مسکونی با استفاده فیبرنوری گفت: توسعه شبکه پهن‌باند از جمله مزایای استفاده از فیبرنوری است که با پهنای باند بالا، ظرفیتی بالا برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید در کل استان ایجاد می کند.
وی با اشاره به سخنان وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات که نهضت فیبرکشی باید راه افتد و این پروژه برای همه است، تاکید کرد: تغییر فناوری از سیم مسی به فیبر نوری می تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد که یکی از آنها این است که با محدودیت پهنای باند مواجه نخواهیم بود و به دلیل نامحدود بودن سرعت تبادل داده در بستر فیبر نوری می توانیم شاهد گسترش بیش از پیش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان باشیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی افزود: در همین خصوص در راستای توسعه پهن باند در مناطق روستایی و تقویت هسته پهن باند شبکه ارتباطات روستایی طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) فیبر نوری فاز دو اولویت یک با محوریت شهرستان میانه تهیه و ابلاغ شد.
وی ادامه داد: شهرستان میانه بزرگترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است، در این طرح که طبق آن 150 کیلومتر فیبر نوری جدید به صورت غیرهوایی (خاکی) اجرا خواهد شد در مجموع 34 سایت همراه اول و ایرانسل و مرکز تلفن به شبکه فیبر نوری روستایی متصل و به تبع آن بیش از 40 روستای شهرستان از ارتباطات امن و پهن باند بالا برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز