نقش فناوری در رشد خدمات پستی

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۳۱۱
نقش فناوری در رشد خدمات پستی
مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل و مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست، هوشمند سازی فرایندهای ارسال امانات پستی را راهکار بهبود، ارتقا کیفیت و کسب رضایت مشتریان دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، حسن عمیدی، مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست با اشاره به بازنشر ویدئوی حمل نامناسب بسته‌های پستی گفت: ویدئویی که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشرشده است، مربوط به یکی از دفاتر پیشخوان دولت است.
وی بابیان اینکه آگاه‌سازی و شفاف‌سازی را حق مردم می‌دانیم ادامه داد: در همان بدو انتشار این ویدئو در ماه‌های گذشته، سریعاً برخورد لازم با متساهلین صورت گرفته است.
عمیدی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست همواره بر اصل صداقت، پاسخگویی و احترام بر مخاطبان خود پایبند است.
مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست گفت: با هوشمند سازی فرایندها تمام تلاش خود را برای بهبود، ارتقا و کسب رضایت مشتریان به کار خواهیم بست.
مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست نیز بابیان اینکه در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم اذعان داشت: فرآیندهای نقل‌وانتقال، پردازش و به‌زودی مرحله توزیع نیز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.
محمد اخلاقی در گفتگو با ایسنا، بابیان مطلب فوق گفت: مرسولات پستی به‌واسطه‌ ماهیت انتقال محور، آسیب‌پذیر هستند از این رو این شرکت تلاش می‌کند مشتریان حداقل آسیب را از فرایند انتقال مرسولات پستی ببینند، اما در صورت بروز هرگونه خسارت، امکان پرداخت غرامت به آن‌ها وجود دارد.
مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست درباره ویدئویی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی پیرامون حمل نادرست بسته‌های پستی منتشرشده است گفت: این ویدیو مربوط به چندین ماه قبل است و همان زمان هم پیگیری‌های لازم انجام‌شده و به افراد خاطی تذکر دادیم.
وی بابیان اینکه با کسانی که کوتاهی کرده بودند، برخورد شده است افزود: همچنین در حال حاضر آموزش‌های لازم در اقصی نقاط کشور به کارکنان داده شده است. درعین‌حال اگر مشتری در این حین متحمل ضرر و زیانی شده بو د، جبران خسارت انجام‌شده است.
اخلاقی اظهار کرد: موضوعات این‌چنینی که با مشتری در ارتباط است، به‌مراتب در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و به اطلاع شرکت پست هم می‌رسد و از این رو پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و تمام تلاش ما این است که هم‌وطنان ما متحمل ضرر نشوند. به همین دلیل ما در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم و فرآیندهای نقل‌وانتقال، پردازش و به‌زودی مرحله توزیع نیز به‌منظور افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: به‌عنوان نمونه اواخر سال گذشته بود که بزرگ‌ترین مرکز سورتینگ کشور توسط شرکت ملی پست با بومی‌سازی فناوری سورتینگ توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی پیاده‌سازی شد و فازهای عملیاتی آن اوایل امسال نهایی شد و در حال حاضر با ظرفیت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باعث شده که در فرآیند پردازش هم سرعت ما افزایش و خطاهای نیروی انسانی کاهش پیدا کند.
اخلاقی بیان کرد: در چرخه عملیات لجستیک و حمل‌ونقل، نه‌فقط در شرکت ملی پست یا در ایران، بلکه در شرکت‌های اقصی‌ نقاط دنیا، به دلیل ماهیت صنعت که نیرو محور است و جابه‌جایی کالا را می‌طلبد و به‌واسطه ابزارهای متنوع انتقال، پذیرفته‌شده که بخشی از این مرسولات دچار خطا می‌شود و به‌ همین دلیل است که مکانیسم‌های جبران خسارت در کل دنیا وجود دارد. بعضاً حتی بخشی از مرسولاتی که ما به خارج از کشور ارسال می‌کنیم، دچار آسیب می‌شود و حتی این اتفاق در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته هم رخ می‌دهد و در طول ماه تعداد زیادی مرسوله که باید غرامتش دریافت می‌شود، وجود دارد.
وی بابیان اینکه این آسیب‌ها را نمی‌توان به صفر رساند، افزود: تلاش ما این است که این آسیب‌ها به حداقل برسد. سازوکار رسیدن به این هدف هم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حمل‌ونقل و جابه‌جایی مرسولات است؛ اما هرگاه به مرسوله‌ای آسیبی وارد شود، ما آمادگی داریم که جبران خسارت کنیم، کما اینکه این موضوع یک‌رویه مصوب است و در شرکت ملی پست هم پیاده‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز