افتتاح ۷۷پروژه حوزه ارتباطات آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۱۴۷
افتتاح ۷۷پروژه حوزه ارتباطات آذربایجان‌غربی
همزمان با پنجمین روز هفته دولت، ۷۷ پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیران حوزه فاوای استان و جمعی از مسوولان استانی به صورت همزمان در روستای شیبان بخش سیلوانا در شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح  ۷۷ پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برای بهره برداری از این طرح ها بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با تاکید بر اهمیت لزوم توسعه خطوط ارتباطاتی استان اظهار کرد: اولین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه توسعه، رفع نواقصات پروژه‌های نیمه تمام و محرومیت زدایی از مناطق محروم است که شخص ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای به آن دارند.
معتمدیان با بیان اینکه در شاخص‌های اصلی حوزه ارتباطات جهش رو به بالا داشته‌ایم، افزود: خوشبختانه امسال شاهد رشد ۱۰.۶۴ درصدی در ضریب نفوذ تلفن همراه هستیم.
وی ادامه داد: رشد ضریب ۱۴ درصدی در اینترنت کل و اینترنت سیار از دیگر شاخص‌های عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خطی استان است که نشان از مدیریت صحیح در این حوزه دارد.
استاندار آذربایجان غربی با تشریح پروژه‌های افتتاحی حوزه ارتباطات یادآور شد: امروز ۷۷ پروژه با یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به مرحله بهره‌برداری رسید ضمن اینکه از اولین سایت 5G تلفن همراه در استان نیز رونمایی شد.
معتمدیان با اشاره به توسعه دسترسی پرسرعت روستایی در ۳۳ روستا اضافه کرد: این طرح هم با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال در سطح استان اجرا شد.
وی با اشاره به پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، افزود: در حال حاضر با رشد هفت درصدی پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، میزان برخورداری به ۷۸ درصد رسیده است.
معتمدیان با اشاره به متوسط کشوری در این مهم ادامه داد: متوسط کشوری پوشش روستاهای بالای 20 خانوار در کشور ۸۶ درصد است که بنا داریم توسعه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان که اکنون نزدیک به 80 درصد است به متوسط کشوری برسانیم.
وی با بیان اینکه رشد توسعه‌ای امکانات ارتباطی و مخابراتی حق مردم است، اظهار کرد: سرعت رشد امکانات مخابراتی در مناطق محروم باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و با رفع موانع، عقب افتادگی سال‌های گذشته جبران شود.
قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوص در حوزه ارتباطات استان افزود: ارتقای فناوری و توسعه شبکه انتقال و شبکه دسترسی ثابت با سرمایه گذاری مخابرات منطقه در سطح استان اجرا می‌شود که اعتبار آن بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی برای ۲۲۹ نفر است.
جلیلی‌نژاد با اشاره به نصب و راه‌اندازی سه سایت جدید تلفن همراه، تاکید کرد: راه‌اندازی اولین سایت تلفن همراه مبتنی بر 5G در استان با سرمایه‌گذاری ایرانسل در ارومیه و ایجاد سایت های جدید در اشنویه با ۷۸ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی و اشتغال زایی برای هشت نفر از جمله مهمترین این پروژه‌ها است.
وی تصریح کرد: توسعه و ارتقای هشت سایت تلفن همراه شهری، راه‌اندازی ۱۲ سایت جدید تلفن همراه با سرمایه‌گذاری همراه اول در سطح استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۸۵ نفر به صورت مستقیم نیز از پروژه‌هایی است که با حضور استاندار آذربایجان غربی به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.
استاندار آذربایجان غربی امروز با افتتاح این پروژه‌ها در روستای شیبان از توابع دهستان ترگور بخش سیلوانای ارومیه نشان داد که توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز