اتصال ۲۰ روستا استان خرراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۳۹۲
اتصال ۲۰ روستا استان خرراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای هفته دولت تاکنون، ۲۰ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از اتصال ٢٠ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته خبر داد.
وی تصریح کرد: در ادامه طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات، با تامین تجهیزات مورد نیاز و نصب آنها، طی هفته گذشته عملیات ارتقاء ۱۲ سایت تلفن همراه، انجام شد.
بهی افزود: این سایت ها که در شبکه همراه اول هستند، ۲۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۰۰ خانوار را از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می کنند.
وی با اشاره به منابع اعتباری این پروژه تصریح کرد: اعتبار پروژه های توسعه ارتباطات روستایی از محل منابع خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می شود و برای این ۱۲ سایت اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از همین محل هزینه شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح اتصال روستاها و در برنامه کوتاه مدت، با نصب تجهیزات سایت های تامین اعتبار شده، تا سه ماه آینده، ۱۶ سایت جدید تلفن و‌ اینترنت پرسرعت همراه روستایی احداث می شود و ۱۹ سایت تلفن همراه روستایی دیگر نیز برای برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه، به تکنولوژی های بالاتر ارتقا پیدا می کند که مجموعا ۶۶ روستا را از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما