ناسا بازهم برای پرتاب آرتمیس ۱ تلاش می‌کند

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ۰۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۰۷۶
ناسا بازهم برای پرتاب آرتمیس ۱ تلاش می‌کند
پس از تلاش‌های ناموفق ناسا برای پرتاب آرتمیس ۱، حالا ناسا تاریخ‌های اول و چهارم مهر را برای این ماموریت در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ آرتمیس ۱ اولین پرتاب موشک «SLS» است که فضاپیمایی به نام «اوریون» را به مدار ماه می‌فرستد. این ماموریت بدون خدمه خواهد بود و درحقیقت آزمایشی برای ماموریت‌های بعدی است که در آن فضانوردان ابتدا به دور ماه می‌چرخند (در ماموریت آرتمیس ۲) و سپس در ماموریت بعدی (آرتمیس ۳) بر سطح آن قدم می‌گذارند. در این مقاله ماموریت آرتمیس ۱ را با جزئیات بررسی کرده‌ایم.
پس از آنکه نشت هیدروژن سومین تلاش ناسا برای پرتاب این ماموریت را در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ لغو کرد، ناسا تصمیم گرفت درحالیکه موشک در سکوی پرتاب می‌ماند، به تعمیر آن بپردازد. مهندسان ناسا درحال تعویض اتصالات بین موشک و خطوط سوختی هستند که سوخت هیدروژن مایع را به موشک می‌فرستد. ماندن در سکوی پرتاب به مهندسان اجازه می‌دهد اتصالات جدید را در دما‌های برودتی آزمایش کند تا شرایط حین پرتاب به صورت واقعی شبیه‌سازی شود.

ناسا قصد دارد در تاریخ ۲۶ شهریور آزمایش برودتی سیستم را تکرار کند تا در صورت اطمینان از کارکرد موفق آن، آرتمیس ۱ در تاریخ اول مهر به فضا پرتاب شود.
جدا از نیاز فوری به تعمیر و بررسی اتصالات، برخی مسائل مهم دیگر نیز وجود دارد که ممکن است بر توانایی ناسا در خارج کردن آرتمیس ۱ از زمین در مهر تاثیر بگذارد. یکی از بزرگترین آن‌ها، سیستمی در داخل موشک است که با نام سیستم «flight termination» یا سیستم پایان پرواز شناخته می‌شود. این یک سیستم ایمنی کلیدی در هنگام برخورد با راکت‌ها یا موشک است که باید در زمان پرتاب کار کند. ناسا پیش از این گواهینامه تمدید استفاده از این سیستم را در پرتاب‌های مجدد خود دریافت کرده بود، اما با پیشروی این اوضاع، شاید نیاز به تمدید مجدد آن باشد.
ناسا حالا تاریخ‌های اول و چهارم مهر ماه را برای پرتاب درنظر گرفته است تا با برنامه‌های فضایی دیگر آژانس تداخل نداشته باشد. اگر آرتمیس ۱ این تاریخ‌ها را از دست بدهد، شانس آن برای پرتاب به اواخر آبان می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز