ربات‌هایی که همپای شما می‌خندند و‌ همدلی می کنند

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۴۰۵
ربات‌هایی که همپای شما می‌خندند و‌ همدلی می کنند
دانشمندان در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی که هدف آن افزودن قابلیت خندیدن به ربات‌ها با روشی صحیح و در زمان مناسب است

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ دانشمندان تلاش می‌کنند به ربات‌ها خندیدن در زمان و شیوه مناسب را آموزش دهند و امیدوارند این سیستم بتواند مکالمات طبیعی بین انسان‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

دانشمندان در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی هستند که هدف آن افزودن قابلیت خندیدن به ربات‌ها با روشی صحیح و در زمان مناسب است.
تیم سازنده این ربات خندان که اریکا (Erica) نام دارد، می‌گویند که این سیستم می‌تواند مکالمات طبیعی بین افراد و سیستم‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.
دکتر کوجی اینو (Koji Inoue) از دانشگاه کیوتو و نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که یکی از کاربرد‌های مهم هوش مصنوعی برقراری ارتباطی همدلانه بین ربات‌ها و انسان‌ها است. ما به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه‌هایی که ربات بوسیله آن می‌تواند با کاربران همدلی کند، خندیدن است.
اینو و همکارانش تصمیم گرفتند تا به سیستم هوش مصنوعی خود هنر خنده محاوره‌ای را آموزش دهند. آن‌ها داده‌های مربوط به بیش از ۸۰ گفتگوی سریع بین دانشجویان پسر دانشگاه و ربات را که در ابتدا توسط چهار بازیگر زن تازه‌کار از راه دور اداره می‌شد، جمع‌آوری کردند.
اینو می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که ربات‌ها می‌توانند شخصیت متمایز خود را از طریق مکالمه و رفتار‌هایی همچون خندیدن، برقراری ارتباط چشمی، حرکات و سبک صحبت کردن نمایش دهند. اگرچه او افزود که دست‌کم ۲۰ سال طول می‌کشد تا بتوان یک گفتگوی معمولی همچون یک دوست با ربات‌ها داشت.

انتهای پیام/

نظر شما