حمایت ستادنانو از دانشجویان نانوفناور

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۸۳۷۸۷
حمایت ستادنانو از دانشجویان نانوفناور
دکتر سعید سرکار در سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو در مراسم انعقاد ۵ قرار داد سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران گفت: انعقاد این تعداد قرارداد حاصل کار گروهی دانشجویان در حوزه نانو فناوری است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛  دکتر سعید سرکار با بیان اینکه ما طی اقدامی خلاقانه استارت‌آپ‌های دانشجویی را شکل دادیم که اکنون این تیم‌ها محصولات فناورانه تولید می‌کنند، گفت: در این تیم‌ها دانشجویان با توسعه فناوری، ایجاد شرکت، ورود به بازار و تولید محصول آشنا می‌شوند.  برای این منظور گام نخست با یک گروه ۵۰ نفری از دانشجویان را آغاز می‌کنیم و در انتها ۱۰ گروه دانشجویی به جذب سرمایه می‌رسند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: در زمینه پرورش دانشجویان خلأ بزرگی وجود دارد و آن هم پرورش دانشجویان دانا است ولی آنها توانا نیستند. این دانشجویان با حجم زیادی از محفوظات، مدارک و چند مقاله ISI فارغ التحصیل می‌شوند ولی از توانمندی‌ها و مهارت‌ها، تهی هستند.
سرکار با تاکید بر ضرورت آشنایی دانشجویان با توسعه فناوری و کسب و کار گفت: در این شرایط است که آنها مبتنی بر تخصص‌شان، در راستای توسعه محصول و ساخت نمونه اول، مورد حمایت قرار می‌گیرند و در مرحله بعد که نمونه محصول ساخته شد، اقدامات برای جذب سرمایه و سرمایه گذار صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اضافه کرد: اگر بتوانیم این الگوی توانمندسازی دانشجویان را در سایر حوزه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها اجرایی کنیم دیگر شاهد فارغ التحصیلان به دنبال کسب حقوق دولتی و استخدام نخواهیم بود چون دانشجویان خودشان صاحبان فناوری و کسب و کار هستند.
سرکار ادامه داد: امیدواریم با تبدیل شدن این اقدام به الگو با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از معضل بیکاری دانشجویان را مرتفع کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در فاز نخست سرمایه گذاری و حمایت از تیم‌های دانشجویی برای هر یک از طرح‌ها، مبلغ ۲ میلیارد تومان خواهد شد. به مرور و با پیشرفت طرح این حمایت‌ها بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به برنامه جذب سرمایه طرح‌های دانشجویی گفت: تاکنون ۳ طرح دانشجویی هر کدام به میزان دو میلیارد تان جذب سرمایه کرده اند. همچنین یک طرح دیگر ۱۷ میلیارد تومان جذب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز