راه‌اندازی سه مرکز نوآوری ملی در چین

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۸۸۳۱
راه‌اندازی سه مرکز نوآوری ملی در چین
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به تازگی موافقت خود را با راه‌اندازی سه مرکز نوآوری تولید ملی اعلام کرد که یکی از آن‌ها بر گرافن، یکی بر روی واقعیت مجازی (VR) و دیگری بر روی ویدئو با کیفیت فوق‌العاده بالا تمرکز دارد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ مرکز ملی نوآوری گرافن بر اساس مرکز نوآوری گرافن نینگبو در شهر نینگبو، استان ژجیانگ شرق چین، با سهامدارانی از جمله پیشتازان صنعتی از بیش از ۱۴ استان راه‌اندازی خواهد شد. این مرکز نوآوری بر نقاط ضعف در توسعه صنعتی، انجام تحقیقات کلیدی فناوری عمومی و شکل‌دهی یک سیستم نوآورانه که زنجیره‌های صنعتی، سرمایه، استعداد و ارزش این بخش را پوشش می‌دهد، تمرکز خواهد کرد.

مرکز واقعیت مجازی براساس موسسه تحقیقات واقعیت مجازی نانچانگ، استان جیانگشی شرق چین ایجاد خواهد شد. با تمرکز بر فناوری‌های کلیدی که توسعه صنعت واقعیت مجازی چین را محدود کرده‌اند، پلتفرم‌هایی را برای تحقیق، آزمایش و تأیید، خدمات فنی، پرورش استعداد و همکاری بین‌المللی در این بخش ایجاد خواهد کرد. مرکز نوآوری ویدیویی با کیفیت فوق‌العاده بر اساس یک شرکت فناوری با کیفیت فوق‌العاده در چنگدو، استان سیچوان در جنوب غربی چین راه‌اندازی خواهد شد. سهامداران شامل پیشتازان صنعتی از مواد، تراشه‌ها، ماژول‌ها، الگوریتم‌ها و سایر بخش‌ها هستند.

بر اساس گزارش صنعتی منتشر شده توسط گروه CCID، در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۳۲۷۹ شرکت مرتبط با گرافن ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۷۹٫۲۵ درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۱، تعداد درخواست‌های ثبت اختراع مرتبط با گرافن به ۱۱۱۲۳ مورد رسید که به پیشرفت کارآمد تبدیل دستاوردهای تحقیقات علمی به کاربردهای بازار کمک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز