راه اندازی ۸ سایت تلفن همراه برای رفع نقاط کور ارتباطی حرم رضوی

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۰:۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۴۰۸۹۳۵
راه اندازی ۸ سایت تلفن همراه برای رفع نقاط کور ارتباطی حرم رضوی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی برای رفع نقاط کور ارتباطی حرم مطهر رضوی، از راه اندازی 8 سایت تلفن همراه در این محدوده خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی، ظرفیت ترافیک داده در مشهد، 25 درصد افزایش یافت.

خبرگزاری برنا؛ علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی از استقرار هشت سایت سیار در محدوده حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: شش سایت مربوط به اپراتور همراه اول و دو سایت نیز مربوط به اپراتور ایرانسل است.

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با اپراتور همراه اول، چهار سایت سیار در چهار نقطه بست نواب، بست شیخ بهایی، باغ رضوان و موزه مردم شناسی مستقر شدند و این سایت های سیار تا زمان احداث سایت دائمی در این نقاط باقی می مانند. ضمن اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مدیریت ارشد شمال شرق  ایرانسل، دو سایت سیار از طرف این اپراتور نیز در محدوده سرای امین و خیابان طبرسی مستقر شده است.
وی با بیان اینکه تمامی سایت های همراه اول در محدوده حرم مطهر به فیبر نوری مجهز شده اند و دیگر ارتباط هیچ کدام از سایت ها به صورت رادیویی نیست، توضیح داد: بنابراین علاوه بر افزایش کیفیت شبکه، پایداری بالاتری در سطح شبکه ایجاد شده است.
مدیرکل ارتباطات خراسان رضوی همچنین از افزایش 25 درصدی ظرفیت ترافیکی داده در شهر مشهد خبر داد و گفت: شاخص های کیفی و فنی استخراج شده شبکه ارتباطی در لحظات اوج مصرف در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، موید بالاترین بازده آنها بخصوص در روزهای پرترافیکی چون ایام پایانی ماه صفر است.
 
مصوبات ستاد خدمات سفر
دلگیر درباره مصوبات کمیته فناوری اطلاعات ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی بیان کرد: برای رفع نقاط کور و ارتقای کیفیت ارتباطات پارکینگ زیرگذر حرم مطهر نیز یک سایت مخابراتی با تکنولوژی کامل توسط شرکت ایرانسل در پارکینگ شماره چهار زیرگذر بارگاه منور رضوی در مراحل پایانی عملیات بهره برداری می باشد. ضمن اینکه کیفیت شبکه ارتباطی و مقدار ظرفیت در محدوده ملک آباد (جاده قدیم مشهد- باغچه) توسط اپراتورهای تلفن همراه به صورت میدانی مورد تست و بررسی قرار گرفته و اشکالات موجود در آنها نیز برطرف شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد: در پایانه مسافربری مشهد و ایستگاه راه آهن نیز تنظیمات فنی و نرم افزاری سایت های مخابراتی انجام گرفته و با توجه به استقرار زائرین همیشگی بارگاه رضوی در محل کمپ غدیر و محل سابق پادگان لشگر 77 برای این دو ناحیه نیز دو سایت سیار در نظر گرفته شد تا ارائه خدمات به مسافران مشهدالرضا همواره در بهترین حالت ممکن انجام گیرد.
 
گسترش چتر 5G در مشهد
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت ارتباطات در مشهد مقدس در یک سال گذشته، توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای سال تاکنون 110 سایت جدید مخابراتی در سطح مشهد احداث شده که از این تعداد 35 سایت متعلق به اپراتور همراه اول ، 69 سایت متعلق به شرکت ایرانسل و 6 سایت متعلق به شرکت رایتل بوده است. 
دلگیر با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان امسال، 100سایت جدید مخابراتی دیگر نیز توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد بهره برداری کامل قرار گیرد، تصریح کرد: هماهنگی با اپراتورهای تلفن همراه در جهت احداث سایت های مخابراتی نسل پنجم در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس اپراتور همراه اول در نظر دارد پوشش وسیعی از این نوع سایت ها در مشهد ایجاد کند. همچنین شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز 17 سایت مخابراتی با تکنولوژی نسل پنجم در برنامه اجرایی خود دارد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پرونده ویژه