سیتیزن CZ Smart PQ؛ ساعت هوشمند مجهز به فناوری ناسا

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۰۳۸۳
سیتیزن CZ Smart PQ؛ ساعت هوشمند مجهز به فناوری ناسا
ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ در دو مدل به نمایشگاه CES ۲۰۲۳ آمد. این ساعت جالب، با بهره‌گیری از تکنولوژی ناسا به‌کاهش خستگی کمک می‌کند.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ محصول جدید شرکت Citizen که قرار است در مارس ۲۰۲۳ به‌بازار عرضه شود، در دو سبک معمولی و اسپورت با ابعاد ۴۱ و ۴۴ میلی‌متری رونمایی شد. مدل اسپرت با بند سیلیکونی یا فلزی عرضه می‌شود و مدل عادی بند توری و سیلیکونی دارد.

طبق ادعای شرکت سازنده، ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ با یک بار شارژ باتری بیش‌از ۲۴ ساعت کار خواهد کرد. در طراحی این ساعت از بهترین شبکه‌های عصبی ناسا و IBM Watson استفاده شده است که امکان اندازه‌گیری میزان سلامتی، خستگی و الگو‌های خواب کاربر را فراهم می‌کند.

ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ علاوه‌بر نظارت بر ضربان قلب، توانایی اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون را نیز دارد و با هر دو دستگاه iOS و Android سازگار است.

هر دو مدل از صفحه نمایش ۱.۲۸ اینچی گرد AMOLED با وضوح ۴۱۶ در ۴۱۶ پیکسل، پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۴۱۰۰+، ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برند.

استفاده از فناوری ناسا در این مدل

بزرگترین مزیت سیتیزن CZ Smart PQ سیستم نظارت بر هوشیاری در آن است که با استفاده از تحقیقات ناسا توسعه یافته و توسط پلتفرم Watson IBM پشتیبانی می‌شود. این سیستم که در برنامه اختصاصی CZ Smart YouQ ادغام شده است، در واقع به‌منظور کمک به کاربران برای درک و پیش‌بینی الگو‌های خستگی و هوشیاری می‌باشد.

همچنین، ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ مجهز به‌سیستم عامل WearOS دارای ویژگی Alert Monitor است که در برنامه CZ Smart YouQ قرار گرفته و بر اساس تست وظیفه هوشیاری روانی حرکتی ناسا (PVT+) ساخته شده است.

PVT+ که استاندارد طلایی برای آزمایش خستگی در نظر گرفته می‌شود، اساساً یک تست زمان واکنش است که داده‌های خواب و هوشیاری را برای تجزیه و تحلیل عملکرد در نظر می‌گیرد. این آزمایش عمدتاً به‌عنوان شاخصی از اختلالات خواب و ناهماهنگی ریتم شبانه‌روزی، توسط آژانس فضایی ناسا برای تعیین هوشیاری ذهنی فضانوردان استفاده می‌شود. از نظر علمی، تست PVT+ ارزیابی تغییرات عصبی رفتاری در هوشیاری و تمرکز است که هر دو تحت تاثیر تغییرات در چرخه خواب و ساعت منظم بدن هستند. سیستم تست PVT+ ناسا به‌صورت مستقل در اپ استور برای دستگاه‌های اپل موجود است.

تکنولوژی موجود در ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ مجموعه کاملی از معیار‌های بیولوژیکی مانند داده‌های ضربان قلب، الگو‌های خواب، سطح فعالیت، هوشیاری و زمان‌بندی را برای شخصی‌سازی عمیق‌تر جمع‌آوری می‌کند. براساس الگو‌های فعالیت بدنی، برنامه CZ Smart YouQ اقداماتی را برای کمک به‌مقابله با اثرات خستگی پیشنهاد خواهد کرد. این توصیه‌های فعالیت که Power Fixes نام دارند، برای افزایش هوشیاری و تغییر عادات برای داشتن زندگی بهتر تبلیغ می‌شوند.

قیمت مدل اسپورت این ساعت هوشمند از ۳۷۵ دلار، و در سبک معمولی از ۳۵۰ دلار آغاز شروع می‌شود.

فناوری ناسا

انتهای پیام/

نظر شما