پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

بهتر است فرهاد صفحه اینستاگرامش را ببندد/ اگر استراماچونی می‌ماند هم استقلال افت می‌کرد/ مدیری که مجیدی را انتخاب کرد حالا باید شجاعتش را نشان دهد

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۶:۵۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۵۵۴۱
بهتر است فرهاد صفحه اینستاگرامش را ببندد/ اگر استراماچونی می‌ماند هم استقلال افت می‌کرد/ مدیری که مجیدی را انتخاب کرد حالا باید شجاعتش را نشان دهد
کاپیتان سال‌های گذشته استقلال گفت: مدیری که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد حالا باید شجاعتش را نشان دهد و از او حمایت کند.

پیروز قربانی یکی از چهره‌های محبوب استقلال در دوران بازیگری بود. او به‌خاطر تعصبش به استقلال و اینکه از تیم‌های پایه این باشگاه به بزرگسالان رسیده بود، قدر پیراهن آبی را می‌دانست. قربانی 9 سال برای استقلال بازی کرد و به همراه این تیم 5 قهرمانی در لیگ و جام حذفی و 3 نایب قهرمانی کسب کرد. او درباره شرایط این روزهای استقلال حرف‌های جالبی می‌زند و اعتقاد دارد الان همه استقلالی‌ها باید دست به دست هم دهند و از فرهاد مجیدی حمایت کنند. او که سابقه همبازی بودن با مجیدی را هم داشته پیشنهاد جالبی برای فرهاد دارد و از او می‌خواهد صفحه اینستاگرامش را ببندد و از فضای مجازی خارج شود تا تمرکز و آرامشش به هم نریزد.

حرف‌های مدافع و کاپیتان دهه 80 استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا را در ادامه می‌خوانید.

درباره وضعیت این روزهای استقلال صحبت کن. ماجرای کرونای بازیکنان و اعضای تیم حاشیه‌ساز شده و برخی در صحت ادعای استقلالی‌ها تردید دارند.

نمی‌دانم چرا این موضوع این همه بزرگ و حاشیه‌ساز شده است. بهتر بود سازمان لیگ از ابتدا جایی را مشخص می‌کرد تا تیم‌ها در آنجا تست کرونا بدهند و صحت تست‌ها مورد قبول سازمان لیگ باشد. این روزها که حرف و حدیث زیاد است اما فکر نمی‌کنم تیمی بر سر جان بازیکنان خود قمار کند و بخواهد به دروغ بگوید آنها به کرونا مبتلا شده‌اند. این کار اصلا اخلاقی نیست البته قبل از شروع لیگ دیدیم برخی از تیم‌ها می‌گفتند بازیکن کرونایی دارند اما هم بازی تدارکاتی برگزار کردند و هم در لیگ به میدان رفتند. با این حال من فکر نمی‌کنم استقلالی‌ها به دروغ گفته باشند بازیکنان‌شان کرونا دارند.

برخی هم می‌گویند استقلال و مجیدی با این ادعا خواسته‌اند برای تیم‌شان زمان بخرند.

این هم از آن حرف‌های عجیب است. مگر بازیکنی که کرونا داشته باشد می‌تواند در تمرینات تیمش شرکت کند؟ مگر تا 2 هفته نباید قرنطینه باشد؟ البته بازیکنانی را دیده‌ایم که 2 روز بعد از مثبت شدن تست کرونا به تمرینات تیم‌شان برگشته‌اند. در کل فکر می‌کنم این ویروس بسیار مبهم است و همه اطلاعاتی که ما درباره آن داریم ناقص است. بهتر است سازمان لیگ خودش وارد کار شود و از همه تیم‌ها در یک جای مشخص تست بگیرد تا اگر هم تستی مثبت شد این همه حواشی پیش نیاید.

درباره فرهاد مجیدی صحبت کن. فکر می‌کنی انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال درست بود؟

در مقطعی که استرا از استقلال رفت بالاخره باید یکی سرمربی استقلال می‌شد. این سمت به برخی هم پیشنهاد شد اما آنها با توجه به جو آن موقع استقلال و مشکلاتی که وجود داشت قبول نکردند بیایند. به نظر من فرهاد مجیدی هم ریسک کرد و هم شجاعت به خرج داد که در آن برهه سرمربی استقلال شد. فرهاد با توجه به همه مشکلاتی که در استقلال وجود داشت نتایج بدی هم نگرفت چون در برخی از بازی‌ها نفرات کامل تیمش را در اختیار نداشت و با بدشانسی هم مواجه شد. مثلا استقلال اگر جلوی فولاد 9 نفره نمی‌شد قطعا بازی را نمی‌باخت و یا در بازی با سایپا اگر آن گل به خودی زده نمی‌شد استقلال می‌توانست برنده باشد. استقلال در بازی با مقابل سایپا هم فوتبال خوبی ارائه داد و از نظر فنی خود بود اما نتوانست نتیجه لازم را بگیرد. ضمن اینکه اگر خود استراماچونی هم می‌ماند قطعا استقلال دچار افت می‌شد. ضمن اینکه استقلال نسبت به رقبای خود ضعیف‌تر نیست بلکه در مقایسه با خودش کمی افت کرده که این اتفاق با توجه به این همه مصدوم و مشکلاتی که وجود دارد چیز عجیبی نیست. در مجموع روند کلی تیم بد نبوده و اگر مشکلات دست از سر فرهاد و استقلال بردارند این تیم می‌تواند موفق شود.

322206_759

اما انتقادات زیادی خصوصا در فضای مجازی از مجیدی مطرح می‌شود. حتی در فضای مجازی برای او جانشین هم انتخاب شده است!

نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما فکر می‌کنم افرادی هستند که می‌خواهند از آب گل‌آلود استقلال ماهی بگیرند. توصیه من به فرهاد مجیدی این است که از فضای مجازی بیاید بیرون و اینستاگرامش را ببندد. 90 درصد مطالبی که در فضاهایی مثل تلگرام و اینستاگرام مطرح می‌شود حتی ارزش خواندن هم ندارد چه برسد به اینکه آدم بخواهد به آنها فکر کند یا جواب‌شان را بدهد! فرهاد هم اگر می‌خواهد با استقلال موفق شود باید به آرامش برسد و فقط تمرکزش روی مسائل فنی تیم باشد.

فکر می‌‍کنی بتوانیم موفقیت استقلال را با مجیدی ببینیم؟

در باشگاه استقلال شما به عنوان یک سرمربی با مسائل زیادی طرف هستید که اصلا در حیطه اختیارات شما نیست اما روی کارتان تاثیر می‌گذارد. هر روز یک داستان و حاشیه برای استقلال درست می‌شود و سرمربی هم درگیر این حاشیه‌ها می‌شود. استقلالی‌ها اگر موفقیت می‌خواهند باید فضایی آرام و بدون جنجال و حاشیه برای مجیدی فراهم کنند. در واقع در استقلال سرمربی مجبور می شود به مسائلی ورود کند که انرژی و تمرکز را از او می‌گیرد. امیدوارم استقلال بتواند فضایی آرام را برای فرهاد فراهم کند تا او در نتیجه‌گیری موفق شود.

اگر جای مدیرعامل استقلال بودی از مجیدی حمایت می‌کردی و به او فرصت می‌دادی؟

حتما از مجیدی یا هر مربی جوان دیگر باید حمایت کرد. مدیری که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد حالا باید شجاعتش را نشان دهد و از او حمایت کند. با حمایت از فرهاد مجیدی است که یک نسل جدید مربیان جوان در استقلال شکل می‌گیرد. بالاخره روزی باید چرخه معیوب مربیان تکراری در فوتبال ما قطع شود که تاحدودی هم این اتفاق افتاده اما الان زمان حمایت از مربیان جوان است. البته مربیان جوان هم باید خودشان را به روز کنند نه اینکه راه همان مربیان قدیمی را بروند. به نظر من در حال حاضر تغییر مجیدی در شرایط فعلی به صلاح استقلال نیست و باشگاه باید همه جوره پای او بایستد. خود فرهاد هم باید بیشتر روی مسائل فنی تمرکز کند تا استقلال را به روزهای خوبش برگرداند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز