احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

آرامش با برد به استقلال بر می‌گردد/ به فکری باید مثل استراماچونی فرصت داده شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۲۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴۰
آرامش با برد به استقلال بر می‌گردد/ به فکری باید مثل استراماچونی فرصت داده شود
بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان گفت: استقلال سال گذشته هم با استراماچونی شروع خوبی نداشت اما رفته رفته تیم بهتر شد. به همین دلیل باید به محمود فکری هم زمان داد و الان زمان مناسبی برای قضاوت درباره تیم‌ها نیست.

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شکست تیم استقلال مقابل فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: فوتبالی که از استقلال در بازی با فولاد دیدیم یکی از بی‌کیفیت‌ترین بازی‌های این تیم در هفته‌های اخیر بود. استقلال در آن دیدار حتی یک موقعیت گلزنی صد در صد هم نداشت و در فاز هجومی اصلا خوب کار نکرد. عملکرد استقلال در بحث دفاعی هم قابل قبول نبود چون فولاد هم از دو موقعیت توانست به گل برسد. در واقع استقلال مقابل فولاد می‌توانست بازنده نشود و حداقل با یک تساوی از اهواز به تهران برگردد اما باخت و چون این شکست در دقایق پایانی بازی هم رقم خورد تلخ‌تر شد.

او ادامه داد: ما در شروع لیگ قرار داریم و با توجه به اینکه تقریبا اغلب تیم‌ها تغییراتی روی نیمکت‌شان داشته‌اند لازم است که به تیم‌ها و مربیان زمان دهیم. خصوصا به مربیان جوان و آنهایی که سکان تیم‌های بزرگ را برعهده گرفته‌اند باید فرصت داد تا در تیم‌های خود جا بیفتند. استقلال پارسال هم با استراماچونی شروع خوبی نداشت اما رفته رفته تیم بهتر شد. به همین دلیل باید به فکری هم زمان داد و الان زمان مناسبی برای قضاوت درباره تیم‌ها نیست.

جمشیدیان در ادامه با اشاره به رفتارهای جواد نکونام در دیدار با استقلال افزود: درباره اینکه گفته می‌شود سبک رفتاری نکونام مثل کارلوس کی‌روش است، شاید اینطور باشد چون او سالها زیر نظر کی‌روش کار کرده و هیچ مربی به اندازه او بالای سرش نبوده است. عملکرد نکونام در نساجی و فولاد هم نشان می‌دهد که او تیم‌های سازمان یافته و منسجمی می‌سازد و مربی خوبی است. درباره استایل سرمربیگری‌اش هم باید گفت که افرادی مثل مورینیو هم در بالاترین سطح فوتبال دقیقا همین استایل را دارند در حالی که مربیانی مثل آنچلوتی یا زیدان همیشه در کنار خط آرام هستند. در واقع نمی‌توان به استایل نکونام و هیچ سرمربی در دنیا ایراد گرفت ضمن اینکه الان به دلیل نبود تماشاگران و خلوت بودن ورزشگاه‌ها سروصدای نیمکت‌ها و مربیان به درون زمین منتقل نمی‌شد اما الان هر صدایی به زمین می‌رسد و شاید دلیل تنش زاتر شدن رفتار برخی مربیان هم همین موضوع باشد. برخی مربیان هم از این رفتارها به عنوان یک تاکتیک استفاده می‌کنند. مثل سرمربی فصل قبل تراکتور که در فینال جام حذفی با همین رفتارها توانست در دقایق پایانی بازی را بخواباند و فشار استقلال را کم کند. چنین رفتارهایی اگر با فقط منحصر به تیم خودی و انرژی دادن به بازیکنان باشد اشکالی هم ندارد اما اعتراض مدام به داور و بازیکنان حریف استایل جالبی نیست.

بازیکن اسبق استقلال با اشاره به دیدار این تیم مقابل ماشین‌سازی گفت: قطعا خود فکری بهتر از هر کسی می‌داند که بهترین راه برای خارج شدن از حواشی بازی با فولاد و بازگشت آرامش به استقلال پیروزی مقابل ماشین‌سازی است. استقلال با برد در بازی روز چهارشنبه هم می‌تواند 3 امتیاز مهم بگیرد هم اینکه به آرامش برسد. استقلال برای برد مقابل ماشین‌سازی باید با کیفیت بهتری نسبت به بازی با فولاد کار کند. به اعتقاد من این تیم هنوز با ساختاری که استراماچونی ایجاد کرده به میدان می‌رود و نفرات جدید هنوز کشش اضافه شدن به ترکیب اصلی تیم را ندارند. فکری باید در بازی‌هایی مثل دیدار با ماشین‌سازی دست به تغییر ساختار و هماهنگ کردن نفرات جدید با قبلی‌ها بزند پس چه بهتر که با دفاع 3نفره به میدان برود و وریا غفوری و میلیچ را آزاد بگذارد تا در صورت حضور دیاباته در زمین به او کمک کنند. تا زمانی هم که نفرات جدید با قبلی ها هماهنگ نشوند استقلال باید با همان سیستم فصل گذشته بازی کند تا امتیاز از دست ندهد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز