بررسی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال؛

ناکامی مدعیان/ خدمت شهرخودرو به استقلال/ برد پرسپولیس به یاد میناوند

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۲۳:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۹۷۸۶
ناکامی مدعیان/ خدمت شهرخودرو به استقلال/ برد پرسپولیس به یاد میناوند
در هفته سیزدهم لیگ برتر همه مدعیان برای استقلال بازی کردند.

به گزارش برنا؛ هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال با نتایج عجیبی در صدر جدول و بین مدعیان همراه بود. در هفته ای که سپری شد همه تیم های مدعی صدرنشینی نتوانستند از پس رقبای خود بربیایند و همین باعث شد تغییری در بالای جدول رخ ندهد. در انتهای جدول هم ذوب آهن اولین برد خود را به دست آورد و ماشین سازی در ادامه روند ناکامی هایش باز هم شکست خورد. این هفته از رقابت های لیگ برتر هم تحت تاثیر درگذشت میناوند پیشکسوت پرسپولیس بود و در تمامی ورزشگاه ها یاد و خاطره او زنده نگاه داشته شد.

سایپا تهران صفر- گل‌گهر سیرجان یک

متلک‌پرانی به قلعه‌نویی و فوتبال برتر

این بازی بیشتر از اینکه خودش جنجال داشته باشد مصاحبه‌های بعد از بازی آن حاشیه داشت. حضور یک ساعته قلعه‌نویی روی آنتن برنامه زنده فوتبال برتر و گلایه‌هایش از داوری‌ها در طول تاریخ مربیگری‌اش باعث شد تا اعضای تیم سایپا بعد از شکست مقابل گل‌گهر در بازی خانگی نسبت به این برنامه گارد بگیرند و در این بین پیروز قربانی، دستیار ابراهیم صادقی تا توانست به این برنامه و امیر قلعه‌نویی متلک انداخت. گل‌گهر بعد از 4 هفته ناکامی در این بازی مقابل سایپا به برتری دست یافت.

نفت مسجدسلیمان یک- استقلال تهران یک

اشتباهی که برد را از صدرنشین گرفت

استقلال بعد از باخت هفته گذشته مقابل سایپا، در این هفته هم نتوانست به برد برسد اما به واسطه نتایج بقیه مدعیان همچنان صدرنشین باقی ماند. مهم‌ترین اتفاق این دیدار اشتباه فاحش سیدحسین حسینی بود که بعد از 2 ماه درون دروازه قرار گرفته بود و به طرز عجیبی باعث شد دروازه‌اش باز شود و هم تیمی‌هایش تحت فشار وحشتناکی قرار گرفتند. هرچند که در ادامه شاگردان فکری توانستند نتیجه را با تساوی تغییر دهند اما این نتیجه باعث نشد تا منتقدان محمود فکری آرام بگیرند و بعد از پایان انتقادات زیادی از سرمربی استقلال در فضای مجازی مطرح شد.

نساجی مازندران 2- ذوب‌آهن اصفهان 3

دو اخراجی برای اولین برد

مجید جلالی هنوز در نساجی مازندران نتوانسته نتیجه بگیرد و دومین شکست خود را تجربه کرد. از سویی در این بازی سریع‌ترین گل فصل جاری توسط بیدوف، بازیکن ذوب‌آهن، به ثمر رسید تا آشفتگی خط دفاعی تیم مازنی بیشتر به چشم بیاید. شاگردان رحمان رضایی هم بعد از 12 هفته بالاخره در این دیدار طعم برد را چشیدند. این بازی جنجال‌های زیادی هم داشت. هم بازیکن ذوب‌آهن به دلیل توهین به بازیکن حریف اخراج شد و هم رحمان رضایی این قدر کنار زمین اعتراض کرد تا سرانجام با کارت قرمز روبرو شد اما به هر حال این همه جنجال شاید به این می‌ارزید که ذوب آهن بالاخره رنگ برد را ببیند و رحمان رضایی هم از بحران خارج شود و این طور که به نظر می‌رسد در تیمش هم ماندگار شده و خبری از اولتیماتوم و برکناری نیست.

تراکتور تبریز صفر-آلومینیوم اراک یک

چاقو دسته‌اش را برید!

تراکتور برای دومین بار پی در پی در خانه شکست خورد. البته شاگردان مسعود شجاعی در این دیدار موقعیت‌های گلزنی زیادی هم از دست دادند. در این دیدار کادر فنی تراکتور هم به داوری معترض بودند و به داوران پشت دروازه ایراد گرفتند که چرا دروازه‌بان حریف وقتی توپ را بغل گرفته دوباره آن را به زمین می‌اندازد و به دست می‌گیرد؟!

آلومینیوم با رسول خطیبی که هفته پیش قهرمان لیگ برتر را شکست داد این هفته هم قهرمان جام حذفی و یکی دیگر از مدعیان را شکست داد تا یکی از تیم‌های خوب این هفته لقب بگیرد و البته رسول مقابل تیم سابقش سربلند باشد به طوری‌که می‌توان گفت چاقو دسته‌اش را برید!

مس رفسنجان صفر- صنعت نفت آبادان صفر

شکایت و اعتراض!

شکایت از میزبانی رفسنجانی‌ها و اعتراض به وقت‌کشی آبادانی‌ها از حواشی این بازی بودند. سرمربی مس معتقد بود در این بازی نفتی‌ها خوش شانس بودند. از سوی دیگر آبادانی‌ها مثل تمام رقبای مس در رفسنجان از زمین مصنوعی آن گلایه داشتند و همچنین ادعای مسی‌ها بابت وقت کشی را به شدت رد کردند. صنعت‌ نفت آبادان اگر می‌توانست بر مس غلبه کند اکنون می‌توانست در صدر جدول باشد اما به راحتی در روزی که سپاهان هم باخت و می‌توانست جای استقلال را بگیرد نتوانست از این فرصت استفاده کند.

پرسپولیس تهران 2- ماشین‌سازی تبریز یک

درگذشت میناوند و اعتراض به رعایت نکردن بازی جوانمردانه

این بازی کاملا تحت تاثیر درگذشت ناگهانی میناوند بود. گل دقیقه حدودا 25 وحید امیری مزید بر علت شد تا هواداران پرسپولیس حسابی تحت تاثیر قرار بگیرند. هرچند که ماشین‌سازان با هدایت مربی جوان خود یعنی سعید اخباری تیم متحول شده و تاکتیکی نشان دادند و حتی موفق شدند کار را به تساوی بکشند اما از پس تجربه و انگیزه سرخ‌پوشان برای بردن در این بازی برنیامدند. البته تیم تبریزی به عدم رعایت بازی جوانمردانه سرخ‌پوشان معترض بودند اما در نهایت نتوانستند بازی را در همان حالت تساوی نگه دارند و باز هم از رسیدن به امتیاز و حتی بردن ناکام ماندند. گل پیروزی بخش نورالهی هم باعث شد تا بار دیگر فشار زیادی که روی این بازیکن وجود دارد برداشته شود و خوشحالی بعد از گل او موید این نکته هست که کاپیتان دوم این تیم تا چه اندازه تحت فشار است. نورالهی در دیدار مقابل فولاد هم برای پرسپولیس گل 3 امتیازی به ثمر رساند.

سپاهان اصفهان یک- شهرخودرو مشهد 3

خدمت رحمتی به استقلال

یکی از نتایچ عجیب هفته در این بازی رقم خورد. جایی که شاید خوش‌بین‌ترین هوادار شهرخودرو و حتی شخص سیدمهدی رحمتی هم فکرش را نمی‌کرد تیمش با چنین پیروزی پرگلی از اصفهان به مشهد برگردد. در این بازی تیم رحمتی با یک فوتبال کاملا منطقی و حساب شده یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ را شکست داد و از این باخت استقلالی‌ها بیشتر از همه خوشحال شدند چون با وجود توقف مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین باقی ماندند. نویدکیا بعد از بازی با یک منطق قابل توجه از شاگردانش انتقاد کرد که چرا بعد از دریافت گل دوم به بازی احساسی رو آوردند. البته سپاهان در این فصل تیم پایداری نشان نداده است. آنها در یک بازی برنده هستند و در اتفاقی عجیب هفته بعد بازنده می‌شوند یا در نهایت به تساوی می‌رسند. در سوی دیگر میدان هم سیدمهدی رحمتی با این برد توانست از فشاری که روی خود احساس می‌کرد خلاص شود و به رتبه نهم در جدول برسد.

فولاد خوزستان صفر-پیکان تهران صفر

بزرگ کردن زمین برای خنثی کردن تاکتیک رقیب

امسال همه در لیگ برتر فوتبال ایران می‌دانند یکی از تاکتیک‌های مهم این روزهای پیکان پرتاب‌های اوت نادر محمدی است و ظاهرا فولادی‌ها براساس همین موضوع در اقدامی عجیب و سوال برانگیز زمین بازی را بزرگ‌تر کردند تا اوت انداز معروف تیم تهرانی مجالی برای استفاده از این روش نداشته باشد. جنجالی که پیکانی‌ها برای افشای این موضوع راه انداختند باعث شد ناظر بازی دستور کوچک کردن زمین را بدهد و در نهایت هم مشخص شد حق با خودروسازان است و جدال دو تیم هم بدون گل به پایان رسید تا در نشست خبری شاهد کنایه‌های مربیان دو طرف باشیم. ضمن اینکه در اقدامی سوال برانگیزتر نه مهدی تارتار در نشست خبری حاضر شد نه جواد نکونام اما حرف‌های آنها از زبان دستیاران‌شان به همدیگر نثار شد. این‌که چرا باید در لیگ برتر برای بردن و باختن رقبا از چنین روش‌هایی استفاده کنند پاسخی برایش نیست. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز