انعقاد تفاهم نامه توسعه فوتسال در دانشگاه‌ها؛

ایجاد ۳۱ آکادمی فوتسال در مراکز دانشگاهی

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۰:۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۱۳۷
ایجاد ۳۱  آکادمی فوتسال در مراکز دانشگاهی
تفاهم نامه همکاری در جهت رشد و توسعه فوتسال در کشور زیر نظر ۳۱ آکادمی فوتسال دانشگاهی و همچنین بسط و توسعه این رشته در دانشگاه ها، میان علی کفاشیان نایب رییس فدراسیون فوتبال و محمدحسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم به امضاء رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، به منظور توسعه رشته ورزشی فوتسال در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، تفاهم نامه ای میان علی  کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال و دکتر محمد حسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دیگر مسئولین این دو بخش در محل سازمان امور دانشجویان به امضا رسید. 

کفاشیان طی سخنانی با تاکید بر پتانسیل بالای ورزش دانشگاهی در ایران جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر فوتسال گفت:با توجه به امکانات بسیار خوبی که در کشور داریم ، فرصت خوبی است تا با همکاری دانشگاه ها به فوتسال نظم و شخصیت بدهیم و در زمینه مدارس فوتسال و تربیت مربیان فوتسال حرکت گسترده ای را در دانشگاه ها ایجاد کنیم. 

نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: امید است با اجرای این تفاهم نامه خدمت بزرگی به ورزش کشور و توسعه رشته فوتسال بویژه در دانشگاه ها داشته باشیم. 

درادامه این برنامه دکتر قراخانلو رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی ایران نیز خاطرنشان کرد:با توجه به تجربه خوبی که از گذشته داریم، می توانیم با استفاده از ظرفیت های AFC و همکاری آقای تارقلی زاده (رئیس کمیته مسابقات فوتسال آسیا) سمینار علم و فوتسال را  مهر و آبان سال 97 با حضور اساتید داخلی و خارجی برجسته برگزار کنیم. 

در ادامه دکتر محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان ورزشی در دانشگاه های سراسر کشور گفت:می توانیم با همکاری فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان، 31 آکادمی فوتسال در مراکز دانشگاهی بزرگ دراستان های کشور ایجاد  و توسط آنها بر مدارس فوتسال نظارت کنیم.  

 ترابیان رییس کمیته فنی فوتسال ایران نیز با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه فرصت خوبی را ایجاد می کند که از پتانسیل و ظرفیت های  دانشگاه ها برای توسعه فوتبال استفاده کنیم خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کفاشیان در کمیته فوتسال FIFA ، نتایج این همکاری را به فیفا گزارش خواهیم کرد. در بحث سمینار علم و فوتسال نیز از اساتید برجسته همچون خاویر لوزانو اسپانیایی استفاده می کنیم. 

گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران نیز با تاکید بر اینکه تمامی ظرفیت ها و امکانات ما در شهر تهران در اجرای برنامه توسعه فوتسال در دانشگاه ها قرار خواهد گرفت اظهار کرد:هر ماموریتی که در این مسیر و برای رشد و توسعه فوتسال به ما محول شود با تمام وجود کمک خواهیم کرد. 

همچنین محمد پورکیانی نایب رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی نیز طی سخنان کوتاهی گفت: ما در رقابتهای قبلی فوتسال دانشگاهی،بویژه رقابت های آسیایی مقتدرانه حضور داشتیم.درصددیم با ارتباط مناسب با فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی  و اطلاع رسانی لازم در خصوص برنامه توسعه فوتسال در دانشگاه ها ، در خواست توسعه و تقویت فوتسال دانشجویی را داشته باشیم. 

باقری رئیس انجمن فوتسال وزارت علوم نیز با اشاره به اینکه ساختار اجرایی فوتسال دانشگاهی آسیا قوی نیست خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و با توجه به پتانسیل فوتسال کشور و قدرت فوتسال دانشگاهی ما در آسیا، می توانیم گام های بسیار خوبی در کشور و دانشگاه های آسیا برداریم. 

نظر شما