شهردار تهران در حاشیه بازدید از محل تصویربرداری جزء خوانی قرآن کریم در برج میلاد:

پیگیر افتتاح خانه قرآنیان هستیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۳
شهردار تهران در آخرین شب تصویربرداری جزء خوانی قرآن کریم در برج میلاد که به همت شورای عالی قرآن برگزار شد، از این برنامه بازدید کرد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، در آخرین شب از تصویربرداری ترتیل جزء خوانی قرآن کریم در برج میلاد که به همت شورای عالی قرآن شهرداری تهران و اداره کل فرهنگی و با مشارکت برج میلاد برگزار شده بود، با حضور تعدادی از مدیران و مسوولان ارشد شهری همراه بود.

پیروز حناچی، شهردار تهران ضمن حضور در محل فیلمبرداری و ضبط جزء خوانی، ضمن استماع تلاوت بخشی از اجزاء 29 و 30 قرآن کریم در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند ضبط جزء خوانی قرآن کریم در برج میلاد که نماد شهر و شهرداری تهران است، این نوع فعالیت ها را از اقدامات موثر در حوزه توسعه فرهنگ قرآن و تلاوت قرآن دانست و بر حمایت مجموعه شهرداری از فعالیت های قرآنی تاکید داشت.

وی در خصوص سوال و مطالبه فعالان قرآن در راستای اهتمام و توجه شهرداری تهران به حمایت از ایجاد خانه ای تخصصی ویژه قرآنیان در شهر تهران همچون دیگر مجموعه های هنری و فرهنگی افزود: در این دوره مدیریت شهری برآنیم که این مطالبه جدی و بحق فعالان و جامعه قرآنی شهر و کشور را محقق کنیم و با توجه به دستور اقدامی که قبلا در باب مساعدت شکل گیری کتابخانه تخصصی قرآن کریم و خانه قرآنیان داده بودیم مجدد پیگیر تحقق و راه اندازی هر چه سریعتر مجموعه های یادشده در شهرداری تهران خواهیم بود.

لازم بذکر است موضوع تاسیس کتابخانه تخصصی قرآن کریم شهر تهران و خانه قرآنیان جمهوری اسلامی ایران طی ماه های گذشته با مصوبه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های قرآنی شهر تهران و دستور ریاست کمیته دینی شورای اسلامی جناب آقای مسجدجامعی در محل پردیس امام هادی علیه السلام در منطقه 8 پیگیری و تا مرحله امضاء تفاهم نامه پیشرفت داشته که با توجه به عنایت و نگاه ویژه شهردار تهران دکتر حناچی با تسریع در روند اجرایی شدن در مرحله بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

شایان ذکر است، جزء خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش و در ساعت 6 صبح و دیگر شبکه های سیما و نیز پرتال شهرداری و شبکه های مجازی در حال پخش است.

سیدحسین موسوی بلده نماینده شورای اسلامی شهر تهران در امور قرآنی و رئیس شورای عالی قرآن شهرداری در این مراسم، ضمن تقدیر از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی و توجه ایشان به موضوع قرآن در گزارشی گفت: در این مراسم بیش از 60 نفر از قراء بین المللی با دعوت شورای عالی قرآن اجزاء قرآن کریم را تلاوت کردند.

وی در ادامه گفت: ما در شهرداری مطالبات و پیگیری های متعددی از سوی تشکل های قرآنی، جامعه قرآنی، اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت استان تهران و جمعی از اساتید قرآن داشته ایم که تأکید بر مطالبه گری در راستای راه اندازی خانه قرآنیان را داشته اند، که این مهم قطعاُ با نگاه قرآن محور شهردار محترم تهران محقق خواهد شد.

گفتنی است؛ شورای عالی قرآن در نظر دارد مجموعه ترتیل تخصصی قرآن کریم را با مشارکت مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تولید و به عنوان اثری فاخر از جمهوری اسلامی ایران به جهان اسلام معرفی کند.

از جمله میهمانان حاضر در این مراسم جناب آقای فراهانی، عضو و رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، دکتر حناچی شهردار تهران، حجت الاسلام والمسلمین امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، دکتر جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام شاه آبادی، فاضلیان مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و برخی مدیران قرآنی کشور، من جمله دکتر حسنی مدیرعامل خبرگزاری بین المللی ایکنا و میثم طاهرآبادی مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان تهران و عضو اتحادیه قرآنی کشور می توان نام برد.

نظر شما