نقل قول جالب حضرت عبدالعظیم حسنی از امام جواد (ع) درباره ظهور حضرت مهدی (عج)

۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۰۹:۴۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۵۰۱۸
نقل قول جالب حضرت عبدالعظیم حسنی از امام جواد (ع) درباره ظهور حضرت مهدی (عج)
عبد العظیم حسنی از امام جواد (ع) درباره ظهور حضرت مهدی (عج) حدیثی را نقل می کند که در این مطلب آن را برای شما آورده ایم.

به گزارش برنا؛ از سیّد الزّکى عبد العظیم الحسنى صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم منقول است که من به امام جواد (ع) گفتم که: یا ابن رسول اللّٰه صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم من امیدوارم که تو قائم از أهل بیت محمّد صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم بوده همان قایم که زمین را مملوّ گرداند از قسط‍‌ و عدل بعد از آنکه پیشتر از ظلم و جور پر شده باشد.

آن حضرت علیه السّلام فرمود که: نیست هیچ أحدى از سلسلۀ علّیۀ أهل بیت ما الاّ آنکه او قایم بأمر آله و هادى خلق بدین اللّٰه است لیکن قایم که بحکم خداى مهیمن زمین را از أهل کفر و انکار پاک گردانیده آن را مملوّ از قسط‍‌ و عدل سازد.

او آنچنان کسى است که بر مردمان ولادت ایشان مخفى و پنهانست هم نام و هم کنیت پیغمبر علیه الصّلوه و السّلام است و آن قائمست که زمین منتظر قدوم مسرّت و میمنت لزوم اوست و هر صعب جهان بر آن حضرت بغایت آسان گردد و هنگام خروج و ظهور آن سرور أصحاب او چون بعدد أهل بدر که آن سیصد و سیزده نفرند رسد.

البتّه آن امام الجنّ‌ و البشر ظاهر گردد و آن جماعت از أقاصى بلاد زمین در مکان که آن حضرت علیه السّلام بود حاضر گردند و از اینجاست قول خداى تبارک و تعالى أَیْنَ‌ مٰا تَکُونُوا یَأْتِ‌ بِکُمُ‌ اَللّٰهُ‌ جَمِیعاً إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ عَلىٰ‌ کُلِّ‌ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ  .

پس هر گاه این عدد مذکور از أهل اخلاص مجتمع گردند حضرت ایزد أکبر أمر آن خلاصۀ أولاد سیّد البشر را بر خلایق ظاهر گرداند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز