جامعه کبیره و زیارت غدیریه و امیر المومنین (ع) سه اثر جاودان از امام هادی (ع) هستند

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۲۰:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲۳
جامعه کبیره و زیارت غدیریه و امیر المومنین (ع) سه اثر جاودان از امام هادی (ع) هستند
استاد حوزه علمیه آثار ارزشمند امام هادی (ع) برای شیعیان را برشمرد.

به گزارش برنا ؛حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی گفت: متوکل عباسی در سال 233 هجری قمری امام هادی(ع) را که در مدینه و در جوار قبر مطهر رسول الله(ص) زندگی می‌کردند را به سامرا احضار کرد و آن حضرت را با خانواده در منطقه‌ای نظامی سکونت داد.

وی افزود: حضرت امام هادی(ع) تا آخر عمر در سامرا و در این منطقه نظامی در حالی که تحت کنترل شدید خلافت عباسی بود، زندگی کردند ولی با این حال از ارشاد، راهنمایی و هدایت شیعیان دست برنداشتند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: سه اثر ارزشمند از این امام همام برای شیعه به یادگار مانده که مهم‌ترین و ارزشمندترین آنها زیارت جامعه کبیره است که به تبیین جایگاه و مقام ائمه معصومین(ع) پرداخته است.

وی افزود: این زیارت نامه در واقع یک دوره کامل امام شناسی است که مفاهیم بسیار با ارزشی در آن نهفته است؛ علمای بسیاری بر این زیارت نامه شرح و تفسیر نوشته‌اند که با مطالعه این تفاسیر شناخت بیشتری نسبت به جایگاه معصومین(ع) پیدا خواهیم کرد.

رفیعی ادامه داد: یکی دیگر از آثار ارزشمند امام دهم «زیارت غدیریه» است، در این زیارت نامه امام هادی(ع) با استناد به آیات قرآن کریم فضایل امیرالمومنین(ع) را برشمرده‌اند و در واقع یک زیارت نامه قرآنی است.

وی در پایان گفت: سومین اثر ارزشمند امام هادی(ع) «زیارت نامه امیرالمومنین(ع)» است که در آن از امیرالمومنین(ع) با عنوان اول مظلوم عالم و نخستین کسی که حق او غصب شده یاد کرده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه