مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

شرکت ۳۳۶۵ دانش آموز کرمانی در مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۸:۴۲:۲۰
کد خبر: ۳۹۳۱۹۳
شرکت ۳۳۶۵ دانش آموز کرمانی در مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 3 هزار و 365 دانش آموز کرمانی در مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن‌بیگی در نشست کارگروه آموزش عمومی قرآن، انس و ارتباط مستمر دانش آموزان با قرآن و معارف اسلامی  با اشاره به شرکت قریب 400 هزار دانش آموز کرمانی در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق دانش آموزان به یادگیری قرآن و معارف اسلامی  را از مهمترین اهداف برگزای این مسابقات برشمرد.

وی با اشاره به واگذاری کار گروه آموزش عمومی قرآن در راستای اجرای مصوبات منشور توسعه فرهنگی قرآنی به آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: تعامل، مشارکت و هماهنگی بین خانواده ها، مسئولان و دستگاه های اجرایی نقش موثری در توسعه فرهنگ قرآنی دارد.

محسن بیگی بر تعالی نگرش جامعه به قرآن مجید و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در بستر فرهنگ عمومی جامعه تاکید  و اظهار کرد: مدارس نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی  و یادگیری آن در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها  8 درصد  از عمر یکساله دانش آموزان  در اختیار آموزش و پرورش گفت: دستگاه  تعلیم و تربیت به تنهایی نمی تواند اهداف قرآنی را محقق سازد ، بلکه یادگیری و استفاده از مفاهیم قرآنی در کشور  مستلزم هماهنگی دستگاه های متولی آموزش قرآن است.

محمد محسن بیگی تصریح کرد: هر اندازه بدون استفاده ابزاری، نگاه بخشی و صنفی در آموزش و یادگیری قرآن مجید عمل کنیم دستیابی، به اهداف یادگیری  قرآن آسانتر و زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فراهم تر می شود.

بر پایه این گزارش نشست کارگروه آموزش عمومی قرآن با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی و نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، صداسیما  و مسئول دارالقران شهر کرمان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز