تعدای از پیشکسوتان، قاریان و حافظان استان می گویند؛

قرآن راهنمای بشریت است قرآن راهنمای بشریت است

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۸:۵۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۵۶۴
قرآن راهنمای بشریت است قرآن راهنمای بشریت است
تعدادی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن کریم خراسان شمالی که در نخستین آیین تجلیل از فعلان و چهره های قرآنی خراسان شمالی در اسفندماه ٩٤ تکریم و تجلیل شده اند، از اهمیت قرآن در زندگی انسان می گویند ؛ قرآن راهنما و نقشه راه بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ناصر رستمی پیشکسوت قرآنی استان با بیان اینکه قرآن همواره می تواند به عنوان یک راهنما انسان را به راه های درست هدایت کند ، گفت: قرآن سبک زندگی است و برای هر قشر و هر فردی و هر جامعه ای دستور العمل زندگی دارد.

وی به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: اگر می خواهید همیشه موفق باشید به قرآن روی آورده و با قرآن مأنوس شوید چرا که توجه به قرآن انسان را از هر گونه آسیب بازمی دارد.

رستمی مردمی کردن فعالیت های قرآنی را یکی از راه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: فعالیت ها و برنامه های قرآنی می بایست مردمی و وارد بطن زندگی مردم شود.

وی آموزش را یکی از راهکارهای مهم برای توجه جوانان و نوجوان به امر قرآن و توسعه و ترویج این مقوله مهم و ارزشی در جامعه ذکر کرد.

رستمی بیان داشت: ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید، ماه رمضان ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو «روزه» دست یافتنی است.

رمضانعلی ایزانلو حافظ قرآن کریم استان هم در ادامه می گوید: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن جوانان و نوجوانان با قرآن است.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان برنامه های تبلیغی فراوانی صورت می پذیرد که این خود یکی از راه های روی آوردن به قرآن و عمل به دستورات آن است.

ایزانلو بر استفاده از ظرفیت مربیان و متخصصان حوزه قرآن ، توجه به آموزش، مردمی کردن فعالیت های قرآنی، ساماندهی جلسات خانگی قرآن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: جامعه نیازمند توجه جوانان و نوجوان به قرآن  در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است که این امر با بها دادن به قله های قرآنی محقق خواهد شد. 

ایزانلو خانواده را مهمترین عامل برای موفقیت در هرکاری دانست و اظهار کرد: فرهنگ قرآنی هم با تشویق فرزندان از سوی اولیا در یک خانواده  گسترش می یابد.

مجید نکوئیان یکی از پیشکسوتان قرآنی استان هم در ادامه اظهار داشت: توجه به قرآن آگاهی افراد را افزایش داده و آنها را از خطاها و لغزش ها بازمی دارد.

وی گفت: قرآن الگویی برای زندگی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان است و این نیازمند توجه خانواده ها به این امر مهم می باشد.

نکوییان اعطای تسهیلات به موسسات قرآنی در راستای اجرای فعالیت های قرآنی را یکی از خواسته های فعالان قرآنی برشمرد.

وی از فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان تقدیر و تشکر کرد و خواستار انسجام همه دستگاه های فرهنگی جهت فعالیت هرچه بیشتر در حوزه قرآن و عترت شد .

نکوییان افزود: از آن جا که ماه رمضان، ماه نزول قرآن، ماه خدا و ماه تزکیه و تهذیب است و قرآن در شب قدر که در این ماه قرار گرفته، در قلب پیامبر اکرم(ص) تجلّی کرده، نتیجه می‏گیریم که ماه رمضان تجلّی‏گاه قرآن، و ماه انس با قرآن است.

وی اضافه کرد: روزه ‏داران مؤمن در این ماه مهمان خدا هستند و در کنار خوان پربرکت قرآن نشسته‏اند، و بنابراین باید با تلاوت قرآن انس بگیرند، و با تدبّر در آیات قرآن و بهره‏گیری فکری و عملی از مفاهیم قرآن بر رشد و تکامل ملکوتی خود بیفزایند.

ابراهیم تیمور زاده حافظ قرآن کریم  خراسان شمالی هم درادامه گفت: انسان باید همیشه از دریای بی کران تعالیم و دستورات قرآن کریم پیروی کند و قرآن در زندگی جریان داشته باشد و آشنایی با قرآن و کلام وحی یکی از مهم ترین وظایف انسانی است، پس چه بهتر تلاش کنیم بیشتر و خالص تر از این منبع لایزال الهی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون توجه خانواده ها و جوانان به فرهنگ قرآنی کمرنگ شده؛ مشغله کاری، فرصت نداشتن و ... بهانه است تا ما از تعالیم قرآنی کمتر بهره بگیرم ولی باید بدانیم که در روز قیامت خود قرآن از این بی مسئولیتی و عدم توجه و عدم تعهد به کلام وحی از ما گلایه می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز