رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی:

موسسات قرآنی نبض تفکر دینی و مذهبی جامعه و کشور

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۹۱۸
موسسات قرآنی نبض تفکر دینی و مذهبی جامعه و کشور
امام جمعه بجنورد در جمع مربیان و قرآن آموزان مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد گفت: موسسات قرآنی نبض تفکر دینی و مذهبی جامعه و کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام یعقوبی در جمع مربیان و قرآن آموزان مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد با اهمیت بیان  کردن موسسات قرآنی بر توسعه و تقویت این مراکز در جامعه و استان تاکید و افزود: قرآن نور و معرفت دارد و مدرس قرآن به واسطه تدریس قرآن کسب نورانیت نموده  و نورانی می شود.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت دیگر رشته های علمی همانند فیزیک، شیمی و... اظهار داشت: این رشته های علمی نیز خوب است اما نورانی نیست چرا که کلاس قرآن کلاس نورانی است و زمانی که قرآن را تدریس می کنیم  این نورانیت به معلم و متعلم سرایت می کند. و از این جهت باید مراکز و موسسات قرآنی را مرکز نور نام نهاد.

حجت الاسلام یعقوبی، مراکز و موسسات قرآنی را نبض تفکر  دینی و مذهبی دانست و گفت: باید تمام مراکز علمی کشور از مهد کودک ها تا دانشگاهها از موسسات قرآنی تغذیه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ضمن تاکید بر اینکه مهد کودک ها و مراکز علمی کشور باید از  موسسات قرآنی تغذیه نمایند خطاب به مدیران موسسات قرآنی گفت: موسسات قرآنی هم باید با مدیریت و برنامه ریزی زمینه این حضور و تغذیه فکری دینی و مذهبی را در این موسسات قرآنی فراهم نمایند.

 حجت السلام والمسلمین یعقوبی در خصوص جایگاه معلم و متعلم از دیدگاه قرآن با اشاره به آیه ٧٣ سوره آل عمران اظهار داشت: فرا گرفتن کتاب خدا و آموختن آن به دیگران دو خصیصه از انسان های ربانی است خداوند در آیه ٧٣ آل عمران می فرمایند: آن چه شایسته یک انسان است این است که بوسیله قرآن ربانی شود و ربانی شوندگان در مکتب خداوند رنگ و صبغه خدایی را به خود می گیرند و خداوند معلم و متعلم قرآن را در این آیه به عنوان ربانی معرفی می نماید.

وی با توجه به اهمیت تدبر در قرآن کریم بر تدبر و تفکر در قرآن تاکید کرد و افزود: تدبر در قرآن کلیدی است که قفل دلها را باز می کند و تدبر نورانیت دل را عمق می بخشد.

 

 

نظر شما