امام جمعه بیرجند:

بزرگترین مشکل دنیای اسلام فاصله گرفتن از معارف قرآنی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۴:۳۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۱۶۰
بزرگترین مشکل دنیای اسلام فاصله گرفتن از معارف قرآنی است
امام جمعه بیرجند با انتقاد از اینکه نقش قرآن آنگونه که شایسته است در خانواده ها تبیین نشده است، گفت: بزرگترین مشکل دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی است

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در دیدار با ائمه جماعت اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به فرهنگی بودن این استان، اظهار داشت: روحانیون برای تحکیم این وحدت دست به کار شوند.

وی ادامه داد: تقویت وحدت بین دانشگاه ها و حوزه از دغدغه رهبری بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و روحانیون بیشتر دقت کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به ایجاد موسسه اولوالباب در بیرجند، گفت: این پایگاه نیز در راستای تحکیم این دو نهاد و همچنین نهادینه کردن معارف دینی و قرآنی احداث شده است.

رضایی بیرجندی از وجود ۱۲۰ انجمن علمی قرآن در قم خبر داد و افزود: برای معرفی مبانی قرآن به جامعه این انجمن ها را به خراسان جنوبی وصل می کنیم.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن مبانی قرآن باید روحانیون دست به کار شوند، ادامه داد: تلاش می کنیم بهترین کتاب ها، نرم افزار ها، علما و پوسترهای قرآنی را از این انجمن ها برای آشنایی با قرآن کریم به این استان بیاوریم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه نقش قرآن آنگونه که شایسته است در خانواده ها تبیین نشده است، گفت: بزرگترین مشکل دنیای اسلام فاصله گرفتن از معارف قرآنی است.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه هیچ فردی بدون قرآن به ثروت و بی نیازی جان نمی رسد، افزود: باید آموزش های قرآنی را به طور عملی و تاثیر گذار در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه باید به وصیت شهدا مبنی بر تلاوت قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی عمل کرد، گفت: انقلاب کنونی دستاورد خون هزاران شهید است که باید بیشتر مد نظر و توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما