مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

شرکت بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۵:۴۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۸۰۷۰
شرکت بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از شرکت بیش از 400 هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی در سال تحصیلی جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در شهرستان شهربابک  از قرآن مجید به عنوان کاملترین کتاب آسمانی نام برد و افزود:  معرفت و درک درست قرآن ،لازمه رسیدن به کمال و سعادت یعنی مهمترین هدف خداوند از خلقت انسان است.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان و ارتباط بیشتر آنها با مباحث ارزشمند قرآن و آموزه های دینی را از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی دانست.

محسن بیگی اظهار کرد: قرآن سخن خداوند به زبان بشریت است و هر اندازه انسان ها بتوانند با درک و معرفت از آموزه ها و رهنمود های این کتاب الهی استفاده کنند، مسیر پیشرفت آنها در زمینه های مختلف زندگی هموار تر است.

وی با بیان اینکه  تلاوت قرآن از ارزش معنوی خاصی برخوردار است اظهار داشت: تلاوت صرف موجب نجات بشریت نمی شود، بلکه درک اصولی و پژوهش در آیات الهی و استفاده کاربردی از رهنمود های قرآن و معارف انسلامی، لازمه رسیدن به کمال دنیوی و اخروی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در قرآن مجید به همه جنبه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و زندگی بشریت پرداخته شده است و ما باید با استفاده از ظرفیت  مفسران از این رهنمود ها در زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی به تنهایی کسب رتبه نیست گفت: مسابقات قرآن؛ آموزش درس زندگی، شناخت و معرفت است.

محمد محسن بیگی از شرکت بیش از 400 هزار دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد و افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور بیش از 4 هزار دانش آموز در 14 رشته به میزبانی شهرستان های عنبرآباد، رابر، بم و شهربابک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

وی افزود:  مسابقات قرائت، تفسیر و حفظ قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام ویژه فرهنگیان استان نیزدر منطقه راین برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش: آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در شهرستان شهربابک با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان در شهربابک برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز