شب قدر قلب شب‌های ماه رمضان است

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۶:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۳۶۰
شب قدر قلب شب‌های ماه رمضان است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان با بیان اینکه شب قدر، قلب شب‌های ماه رمضان است، گفت: شب‌های قدر اوج معنویت ماه رمضان است.

سعید جنامی به مناسبت فرار رسیدن شب های قدر در گفتگو با خبرنگار برنا در شادگان اظهار کرد: در شب قدر خداوند با نزول فرشتگانش در زمین با رحمت و رأفتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می‌آورد، اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها آیات مختلفی از سوره قرآن کریم درباره خصوصیات این شب نازل شده، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم شادگان از مراسم لیالی قدر در سال‌های اخیر، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود مردم مومن شادگان امسال از شب‌های قدر استقبال خوبی به عمل آورند و این تلاش هر چه بیشتر ادارات ذیربط این شهرستان در راستای هرچه باشکوه ‌تر برگزار شدن مراسمات این شب‎ ها را می‌طلبد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان تصریح کرد: در همین راستا شهروندان ولایتمدار و مومن شهرستان می‌توانند با حضور در اماکن پیش بینی شده شهرستان از برکت این شب‌های پرفیض بهره برده و به درگاه خداوند طلب آمرزش و دعا کنند.

جنامی افزود: در این شب‌ها تقدیر و سرنوشت انسان‌ها رقم می‌خورد و با درخواست توبه از درگاه خدا می‌توان دوران جدیدی از زندگی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه برتر است، گفت: همه مردم باید از برکات این شب نهایت استفاده را ببرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان در پایان با اشاره به قداست و برتری شب‌های قدر نسبت به شب‌های دیگر عنوان کرد: شب قدر از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سوره قدر بیانگر آن است که قرآن، در شب قدر نازل شده است.

نظر شما