حضرت فاطمه زهرا (س) کوثر و منشأ همه نیکی ها است

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۰:۵۱:۲۷
کد خبر: ۸۱۷۳۳۵
حضرت فاطمه زهرا (س) کوثر و منشأ همه نیکی ها است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا کوثر و منشأ همه نیکی ها است، گفت: حضرت زهرا یک فقیه، محدث و مفسر قرآن بودند.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین شریعتی استاد حوزه علمیه گفت: روز تولد حضرت زهرا سلام الله علیها را روز زن و مادر می نامند.

وی افزود: بالاترین و‌ارزشمندترین هدیه به مادر ادب و احترام و رعایت جایگاه ایشان است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین شریعتی با بیان اینکه پیامبر اسلام فرزندان متعددی داشتند که در زمان حیات ایشان هر یک به نحوی از دنیا رفتند، ابراز کرد: تنها فرزندی که در دوران حیات پیامبر باقی ماند حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و قرآن کریم از ایشان به عنوان گوهر تابناک و شخصیت برجسته یاد می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر اسلام عنایت ویژه ای به حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند و رفتار حضرت دربرابر فرزند همانند رفتار یک فرزند با مادر بود.

وی افزود: پیامبر همیشه در برابر حضرت زهرا به احترام از جا بر می خاستند و بارها می فرمودند پدرت فدای تو و ایشان را در کنار خود می نشاندند و مدام حضرت را می بوسیدند و می فرمودند من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی بیان کرد: پیامبر اسلام می‌فرمودند فاطمه جان هر زمان من تو را می بینم غم من از بین می رود؛ همه امامان معصوم چنین عاطفه ای نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند و به ایشان احترام می گذاشتند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در روایات متعدد بیان شده حضرت زهرا سلام الله علیها تهیت و‌ تحفه الهی برای پیامبر اسلام بودند. خداوند با وجود حضرت زهرا به پیامبر تهیت بخشید و حضرت تحفه هستند چون چیزی در عالم هستی همسنگ حضرت زهرا سلام الله علیها نیست.

وی با اشاره به اینکه مودت به خاندان رسول خدا مزد رسالت پیامبر اسلام است، گفت: خداوند به پیامبر اسلام دستور داد به مردم بگویند مزد رسالت من محبت و مودت با خاندان پیامبر است؛ این کلام و دستور الهی بیانگر عظمت خاندان رسول خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی بیان داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها محور خاندان عصمت و طهارت هستند، کسی که این رسالت را تداوم بخشیدند و از قرآن صیانت کردند حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندان ایشان بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند، گفت: انسان با تمسک به این دو گوهر ارزشمند، سعادتمند می شود و اگر تنها به یکی از این دو گوهر متمسک شود گمراه می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا یک فقیه و مفسر قرآن بودند، گفت: خطبه های حضرت زهرا سلام الله علیها بیانگر جایگاه رفیع ایشان است. حضرت محدثه بودند چرا که جبرییل از عالم غیب برای حضرت خبر می آوردند. قرآن کریم حضرت زهرا سلام الله علیها را کوثر معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی در پایان گفت : خداوند به پیامبر اسلام می فرماید دشمن تو‌ ابتر است خداوند به تو‌ کوثر عطا کرده و نسل تو هرگز قطع نمی شود؛ حضرت زهرا کوثر و منشا همه نیکی ها است.

نظر شما