قزوین؛

رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۲۱:۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۰۳۸۹
رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی برگزار شد
رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی عصر یکشنبه با حضور تولید کنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه صاحب الامر استان، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین، عیسی قبادی در این جلسه اظهار داشت: بخش تولید با تلاش ایثارگرانه شما کشاورزان و بهره برداران توانسته در وضعیت پایداری قرار گرفته و به استقلال کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: شما تولیدکنندگان با تحمل سختی‌های فراوان ناشی از تحریم‌ها همه تولیدکنندگان بخش صنعت و کشاورزی پای کار آمدند و حامی دولت شدند و در تأمین امنیت غذایی نقش اساسی ایفا کردند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در تولید و صادرات و اقتصاد نقش حیاتی دارد و در این شرایط هم در کنار سایر گروه‌ها بخوبی وارد میدان شده و در کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا مشارکت کرده اند.

عملی کردن طرح تات

قبادی یادآور شد: در مجموعه اقتصادی استان با وجود دشت قزوین طرح تات را در ۱۰ سال آینده عملیاتی خواهیم کرد تا کشاورزی معیشتی را به کشاورزی اقتصادی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین طرح تات را برای نجات دشت قزوین اجرا می‌کنیم زیرا باور داریم جایگاه قزوین ابتدا کشاورزی و سپس صنعت و بعد گردشگری است.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه اظهار داشت: بخش کشاورزی گرداننده اقتصاد استان است و در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارد.

فاطمه خمسه اضافه کرد: با وجود دشت قزوین در حوزه کشاورزی جایگاه خوبی داریم و در ردیف ۱۰ استان شاخص کشور با با بیش از ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی هستیم.

کرونا به کشاورزان آسیب زده است

وی بیان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی هم مانند سایر بخش‌ها با مشکلات خاص خود مواجه بوده اند اما پس از ویروس کرونا از این بیماری هم آسیب جدید دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: پایین بودن قیمت گوشت مرغ به صنعت طیور آسیب زده و کمبود نهاده و پایین بودن قیمت شیر بر چالش‌ها افزوده و علیرغم کمبود تقاضا در فرآورده‌های دامی و لبنی که مشکل ساز شد امسال دو میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد.

وی گفت: در کنار این مشکلات به لطف خداوند امسال بارش‌های خوبی داشتیم و بیش از ۴۰۰ میلیمتر بارندگی حیاتی دوباره به دشت قزوین بخشیده است و امیدواریم ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت کنیم.

خمسه اضافه کرد: امسال با اقدامات پیشگیرانه از آفت سرمازدگی در امان ماندیم و امیدواریم به شکرانه آن در رزمایش کمک‌های مومنانه سهم بیشتری در بخش کشاورزی ایفا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه فعالان عرصه کشاورزی هم وارد میدان شده اند و به یاری نیازمندان شتافته اند که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده است که فعالان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان برای کمک به آنها مشارکت جدی خواهند داشت.

کرونا یک آزمون همگانی است

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در این جلسه اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بخش خصوصی و دولتی در اجرای رزمایش کمک مومنانه در حد بسیار مطلوبی است که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: مدت دو ماه است که از ویروس کرونا متأثر شده ایم و در کنار همه چالش‌ها و مشکلات شاید این ویروس یک آزمون و تلنگری به همه ما باشد که بدانیم در برابر یک ویروس نامرئی چقدر ناتوان هستیم و از غرور کاذب خارج شویم.

سرهنگ طاهرخانی گفت: ملت ما یک ویژگی خاص دارد و در دوران مختلف همواره یار و همراه نظام بوده و هیچگاه هموطنان خود را در مشکلات تنها نگذاشته و این روحیه در دوران جنگ و سیل و زلزله همواره با حضور مردم اتفاقات خاصی را رقم زده است.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین تصریح کرد: با تاکید رهبری همه با نگاهی انسانی و خودجوش با محور بسیج و استانداری با تشکیل قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا با جمع آوری کمک‌های خیرین نسبت به تأمین نیازهای بهداشتی، درمانی و معیشتی اقدام کردند.

وی بیان کرد: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۲۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله دوم و در میلاد امام حسن (ع) بیش از ۲۵ هزار بسته توسط خیرین میان نیازمندان توزیع شد و مرحله سوم نیز در عید فطر صورت می‌گیرد.

مهدی بخشنده نیز در این جلسه گفت: ملت ایران در روزهایی که ویروس کر ونا مشکلات زیادی برای همه ایجاد کرده به خوبی درخشیدند و توانستند با تلاش کادر درمانی در کنترل بیماری موفق عمل کنند.

وی اضافه کرد: در روزهایی که در بسیاری از کشورهای جهان و حتی اروپا سوپر مارکت ها غارت شد در ایران ما هیچ کمبودی نداشتیم و مردم حتی داشته‌های خود را با دیگران تقسیم کردند و ایثار و گذشت را به دیگران یاد دادند.

وظیفه ما کمک به افراد نیازمند است

بخشنده بیان کرد: امروز به دلیل ویروس کرونا خیلی از افراد شغل خود را از دست داده اند و نیازمند کمک شده اند که ما وظیفه داریم آنها را فراموش نکنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: با تاکید رهبری رزمایش کمک مومنانه با حضور گروه‌های مختلف مردم به صور ت داوطلبانه برگزار شد و در سه مرحله با همکاری سپاه، بسیج، اصناف، بازاریان، صنعتگران، کشاورزان و تولیدکنندگان و همه مردم کمک‌های خیرخواهانه جمع آوری و میان آسیب دیدگان توزیع شد.

بخشنده گفت: امروز فردی فقط ۷ هزار تومان واریز کرد که شاید برای ما میلیون ها تومان ارزش داشته باشد زیرا هدف ما احساس مسئولیت همه مردم و مشارکت هر چند اندک است اما چون همه افراد با هر توان مالی پای کار آمدند این موفقیت حاصل شده و با این روحیه مثال زدنی ملت ما از این پیچ سخت عبور خواهد کرد.

بخشنده افزود: در شرایط کرونا توانستیم مجوزهای سخت گیرانه را برای راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده یک روزه صادر کنیم و این روند می‌تواند در فضای کسب و کار رایج شده و گره گشا باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: امروز اسراف‌ها کم شده و این اتفاق مبارکی است و باید این روحیه تداوم یابد و با صرفه جویی بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی خود را صادر کنیم.

 

 

 

 

نظر شما