قزوین؛

۱۵۵۲ نفر از خدمات مشاور ژنتیک بهزیستی بهره‌مند شدند

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۸:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۲۱۴۶
۱۵۵۲ نفر از خدمات مشاور ژنتیک بهزیستی بهره‌مند شدند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: چهار هزار شهروند قزوینی از یک سال گذشته تاکنون به مراکز مشاور ژنتیک بهزیستی مراجعه کرده‌اند که از این میان ۱۵۵۲ نفر برای اولین بار از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

به گزارش برنا از قزوین، علیرضا وارثی افزود: از این تعداد افرادی که برای آنها تشکیل پرونده شده است، ۷۴۲ مورد مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: در این مراجعات ۲۵۸ نفر از مشاوره‌های پیش از ازدواج، ۴۳۳ نفر از مشاوره پیش از بارداری، ۳۱۱ نفر از مشاوره‌های حین بارداری و ۵۵۰ نفر از مشاوره‌های تشخیصی استفاده کردند که برخی از آنها سابقه معلولیت در خانواده و اقوام داشتند.

وارثی با بیان در طرح فراگیر مشاوره ژنتیک معلولان، تمامی خانواده‌های دارای چهار و پنج معلول مشاوره شدند، گفت: این افراد پس از انجام مشاوره در صورت نیاز برای تشخیص به صورت رایگان به آزمایشگاههای تخصصی ژنتیک معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت : ۳۰۰ فقره از پرونده مددجویان و کلیه افراد جدیدالورود در کمسیون‌های توانبخشی غربالگری شده‌اند تا در صورت نیاز به مراکز مشاوره ژنتیک معرفی شوند.

وی یادآورشد : برای انجام این برنامه‌ها هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یارانه مشاوره و کمک هزینه آزمایشات ژنتیک از سوی اداره کل بهزیستی استان قزوین هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های غربالگری ژنتیک، تکمیل ۳۰۰ پرسشنامه غربالگری در رابطه با اختلالات ژنتیک برای افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال در دبیرستان‌ها بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا فعلا متوقف شده است.

استان قزوین دارای ۷ مرکز مشاوره ژنتیک فعالیت است که در شهرستان های آبیک و بویین زهرا هرکدام یک مرکز و مابقی در شهرستان قزوین فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز