اطلس طبیعت گردی قزوین تهیه می شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۲:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۷۴۳۴
اطلس طبیعت گردی قزوین تهیه می شود
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی قزوین به منظور ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طبیعت‌گردی یکی از گرایش‌های پرطرفدار حوزه گردشگری به ویژه در سالهای اخیر است که با توجه به وجود جاذبه‌های بکر و منحصر به فرد طبیعی در استان از یک‌سو و لزوم آموزش حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یکی ازعوامل مهم توسعه پایدار گردشگری از سوی دیگر، تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی با بررسی و شناسایی کارشناسانه فرصت‌های ویژه این حوزه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

خزائلی اظهار کرد: این پروژه با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان در دست تهیه است و معرفی جاذبه‌های بکر طبیعی و مسیرهای تازه گردشگری به تورهای طبییعت‌گردی، تهیه نقشه راه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در مسیرهای گردشگری در آن دیده شده که به صورت نرم‌افزار در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: توسعه و رونق طبیعت‌گردی از عوامل اصلی رونق اقامتگاه‌های بومگردی، معرفی  و فروش صنایع‌دستی بومی مناطق روستایی و رونق اقتصادی در روستاهای دارای پتانسیل  به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی جوامع محلی  بتوانیم زمینه رضایتمندی تورهای گردشگری و سفرهای انفرادی به این مناطق را فراهم آورده و شاهد رشد و رونق این حوزه مهم گردشگری باشیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه برخورداری استان از جاذبه‌های بکر طبیعی و تنوع اقلیمی و آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای  توسعه گردشگری طبیعت فراهم کرده و باید در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی از این ظرفیت برای توسعه پایدار گردشگری استان استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز