بیش از ۲ هزار تماس با خط «صدای مشاور» در قزوین

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۱:۴۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۷
بیش از ۲ هزار تماس با خط «صدای مشاور» در قزوین
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در دو ماه گذشته ۲ هزار و ۷۵۱ تماس با خط «صدای مشاور» برقرار شده است.

به گزارش برنا از قزوین، وارثی مدیر کل بهزیستی استان ، گفت: در دو ماه نخست امسال ۲ هزار و ۷۵۱ نفر با خط صدای مشاور تماس گرفتند که ۴۰۱ مورد از تماس‌ها مربوط به بیماری کرونا بوده است.

وارثی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا مشکلات زوجین در رتبه اول تماس‌ها بود که با شرایط بحرانی این بیماری، به رتبه دوم نزول پیدا کرده است.

او اضافه کرد: اختلافات بیشتر در زمینه نداشتن مهارت به ویژه حل مسئله و از طرفی عدم پذیرش سهم فرد در مشکلات گزارش شده است.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه اختلافات زناشویی بیش‌تر ناشی از مسائل ریشه‌ای و عمیق مثل اعتیاد، طلاق عاطفی و خیانت است، گفت: زوجین تعارضی از گذشته داشته اند و در شرایط فعلی استرس کمی افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده است تا اختلافات خانوادگی ناشی از تعارضات قبلی بیشتر تشدیدکننده باشد.

وارثی افزود: چیزی که کرونا در تشدید آن تاثیر داشته و باعث شده است که رتبه اول تماس‌ها را به خود اختصاص دهد تعارضات والد فرزندی است یعنی مسائل کوچک و بزرگی که والدین با کودکان و نوجوانان داشتند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰، در دو نوبت کاری شیفت صبح و بعد ظهر در حیطه‌های مشکلات فردی، تحصیلی و تربیتی، تعارضات زناشویی مشاوره پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اعتیاد و همچنین مشاوره تخصصی تلفنی در بحران کرونا منطبق بر استانداردهای مشاوره خدمات می‌دهد.

به گفته او، سالانه حدود ۱۵ هزار تماس با این سامانه تلفنی حاصل می‌شود.

وارثی گفت: ارزیابی، مصاحبه و تشخیص اولیه مشکل تماس گیرنده، ارائه راهکارهای اولیه تعیین زمان تماس‌های بعدی در صورت مرتبط بودن مشکل تماس گیرندگان با حوزه فعالیت تخصصی مشاوره و ارجاع به مشاوره حضوری دولتی و مراکز غیر دولتی مشاوره تخصصی و روانپزشک و مراکز مداخله در بحران از مراحل انجام کار در مشاوره تلفنی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز