رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان البرز:

آماده ساماندهی ۲۰ هزار ورزشکار در سال جاری هستیم

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۱:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹۸
آماده ساماندهی ۲۰ هزار ورزشکار در سال جاری هستیم
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان البرز از آمادگی کامل و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌های خصوصی و دولتی و شهرداری‌ها در ارائه خدمات بهتر به علاقمندان ورزش و ساماندهی بیش از 20 هزار ورزشکار با رعایت موازین بهداشتی در سال 99 خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، بهزاد درویشی با اشاره به عملکرد مناسب شهرستان گفت: توسعه همگانی ورزش و فرهنگ ورزش وظیفه و ماموریت ذاتی این هیات بوده و همچنان لاینحل باقی مانده ولی در سایه تلاش و همکاری هیا‌ت‌ها، باشگاه‌ها و شهرداری‌ها و تشکیل کارگروه توسعه همگانی، ورزش در اداره ورزش تا رفع نقیصه و مشکل هیات همگانی برای اولین بار در تاریخ شهرستان و استان موفق به ساماندهی بیش از 7% جمعیت شهرستان یعنی 18600 ورزشکار در سال 98 شدیم که در سطح استان بی‌سابقه و در سطح کشور کم‌نظیر است.

وی افزود: از طرفی بحران اخیر و شیوع کرونا بیش از پیش عموم مردم را با نقش و تاثیر غیر‌قابل انکار ورزش و تحرک در ارتقاء سلامت و افزایش ایمنی افراد در مقابل این بیماری و بیماری‌های دیگر آشنا نمود و مهم‌تر از آن عموم مردم در این ایام به عینه لمس کرده و دیدند که ورزش، تحرک و بازی بهترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین و تاثیرگذارترین راه برای سرگرمی و ارتقاء مهارت‌های تربیتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان در دوره فراغت اجباری و اختیاری می‌تواند باشد به نحوی که شاهد افزایش بی‌سابقه گرایش به تحرک، ورزش و بازی در قالب موج ورزش در خانه بودیم.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان البرز ادامه داد: از این رو اداره ورزش و جوانان شهرستان و بخش‌های تابعه در محمدیه، شریفیه، بیدستان و روستاهای تابعه و همچنین هیات‌ها، باشگاه‌های ورزشی علیرغم تعطیلی اماکن ورزشی برنامه‌ریزی را تعطیل نکرده و با برگزاری نشست‌های مختلف نسبت به برنامه‌ریزی و شناسایی نقاط قوت و ضعف سال 98، جهت ارتقاء بیشتر ورزش شهرستان در سال 99 پرداختند.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی‌ها با محوریت و هدف جذب عموم به ورزش و تحرک و توسعه فرهنگ ورزش با هدف‌گذاری پوشش و سازماندهی 9% جمعیت شهرستان یعنی ساماندهی بیش از 20 هزار ورزشکار در سال 99، جهت ارائه خدمات بهتر انجام شده که قطعا با رفع مشکل هیات همگانی شهرستان و به تبع آن هیات‌های بخش و فعال کردن کمیته همگانی هیات‌های دیگر به ویژه روستایی قطعا توان ساماندهی بیش از 25 هزار ورزشکار را نیز داریم که انشاءا... بتوانیم در دو سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که یکی از نقاط ضعف در سازماندهی ورزشکاران در سال 98 این بود که نزدیک به 1000 ورزشکار شهرستان البرز در فهرست ورزشکاران بیمه شده شهرستان قزوین ثبت شده‌اند که امیدواریم در این کار عمدی نباشد. با توجه به امکان بیمه آنلاین ورزشکار و با توصیه هیات پزشکی استان به مسئولین، صدور بیمه ورزشی در استان و ثبت کلیه ورزشکاران شهرستان البرز در شهرستان صورت گرفته تا این نقیصه برطرف شود.

نظر شما