بررسی آخرین وضعیت هتل‌های نیمه‌کاره در ستاد سرمایه‌گذاری قزوین

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۱:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۸۵۰۳
بررسی آخرین وضعیت هتل‌های نیمه‌کاره در ستاد سرمایه‌گذاری قزوین
به منظور پیگیری واجرای مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و تسریع در روند احداث پروژه‌هایدر دست احداث حوزه گردشگری جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین به ریاست عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندارو با حضور علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و جمعی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین، در این جلسه عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: علی‌رغم  نیاز مبرم به هتل و مراکز اقامتی در استان، در حال حاضر هشت هتل در حال احداث وجود دارد که باید با اهتمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی ذیربط معضلات سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها بررسی و در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

قبادی با تاکید بر توجه ویژه استاندار به حوزه گردشگری و حل مشکلات سرمایه‌گذاری در این حوزه اظهار کرد: وقتی سرمایه‌گذاران بسیاری برای ساخت هتل به استانداری مراجعه می‌کنند، به این معنی است که رغبت و تمایل برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و باید تسهیل‌گری را در دستور کار قرار داد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین هدف میراث‌فرهنگی در استان قزوین حمایت از سرمایه‌گذاران برای تکمیل هتل‌های نیمه کاره است که باید در این خصوص مدیریت شهری مساعدت کند.

خزائلی با تاکید بر توسعه گردشگری روستایی و احداث اقامتگاه بومگردی در روستاهای دارای ظرفیت  افزود: باتوجه به وجود جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی که در شهرستان آوج و منطقه الموت وجود دارد  باید به جای ساخت هتل چهارستاره در این مناطق، ایجاد و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر حریم جاذبه‌های طبیعی الگوهای سنتی معماری و اصالت‌های روستایی که از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است، حفظ شوند.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، ظرفیت تخت‌های اقامتگاهی استان قزوین می‌تواند از دو هزار تخت به چهار هزار تخت افزایش یابد که برخی از آنها می‌تواند در قالب بوم‌گردی تعریف شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین  با اشاره به دستور رییس جمهوری مبنی بر واگذاری اراضی رایگان و قسطی برای احداث مراکز اقامتی خواستار حمایت و همراهی دستگاه‌های راه و شهرسازی و شهرداری برای تحقق این موضوع در استان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز