احد چگینی:

امکان تامین پارکینگ برای ریزدانه ها وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۲۲:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۹۴۲۲
امکان تامین پارکینگ برای ریزدانه ها وجود ندارد
رییس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار برنا وضعیت ریزدانه های شهر قزوین را توضیح داد.

رییس کمیسیون املاک و مستغلات پارلمان محلی قزوین در خصوص وضعیت ریزدانه های شهر به خبرنگار برنا گفت: در طرح تفضیلی شهر قزوین که تقریبا قدمتی 50 ساله دارد همیشه نگاه براین بوده که ساخت و سازها طبق ضوابط دفترچه طرح تفضیلی باشد.

احد چگینی ادامه داد: در گذشته با توجه به صنعتی شدن شهر قزوین، مهاجرانی برای اشتغال وارد قزوین شدند و بعضی مناطق را شکل دادند. یا بعضی مناطق بوند که بافت روستایی داشتند و به مرور زمان وارد شهر شدند مانند: غیاث آباد، باقرآباد و آسیاب.

وی افزود: بنابراین اینها روستاهایی بودند که در بلند مدت در دل شهر تلفیق شدند، ولی چون هنوز ساخت و سازها برمبنای روستایی بود، ریزدانه ماندند. قاعدتا این ریزدانه ها برای اینکه بخواهند منطق با طرح تفضیلی باشند و پروانه ساخت مجدد بگیرند، حتما می بایست حدنصاب های تفکیک را لحاظ کنند. برای مثال در منطقه دو، 160 متر حدنصاب تفکیک تعیین شده است.(یعنی برای زمینی که زیر 160 متر باشد، پروانه صادر نمی شود)

چگینی بیان کرد: قرار براین است، شهرداری فکری برای ریزدانه های منطقه آسیاب(ضلع غرب بلوار شهید سلیمانی حدفاصل سونا تا دبیرستان مفتح)بکند و طرح جامعی آورده شود که بتوانیم این ریزدانه ها را با مقیاس ها و استاندارد های طرح تفضیلی همخوان بکنیم.

این مسئول افزود: بدون شک امکان تامین پارکینگ برای ریزدانه ها وجود ندارد زیرا عرض 4 متر ساختمان امکان گردش ماشین را نمی دهد و مردم مجبور می شوند ماشین خود را در کوچه و خیابان پارک کنند و این خود سبب بروز مشکلاتی همچون: تجمع خودرو، ناامنی و سلب آرامش می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز