برگزاری مانور دورمیزی در جمعیت هلال احمر استان قزوین

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۶:۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۹۸۱۲
برگزاری مانور دورمیزی در جمعیت هلال احمر استان قزوین
مانور دورمیزی در جمعیت هلال احمر استان قزوین روز دوشنبه به منظور سنجش میزان آمادگی و هم افزایی توان عملیاتی دستگاه‌های اداری مختلف برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین، در این مانور که با طرح وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری برگزار شد تمامی ادارات عضو مدیریت بحران استان، اقدامات خود را در مناطق خسارت دیده فرضی و آسیب پذیر آموزش دیده و تشریح کردند.

معاون جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مانور گفت: آموزش همگانی جزء اولویت‌های جمعیت هلال احمر استان است که در کنار مانور و تمرین از اثرگذاری و کارآمدی لازم برخوردار خواهد می‌شود.

حکمت الله هاشمی افزود: یکی از مشکلات امدادرسانی که ما آن را در حادثه اخیر قصر شیرین تجربه کردیم ورود بدون ضابطه افراد، توزیع خودسرانه اقلام و نابسامانی و بی عدالتی در توزیع اقلام و خدمات به حادثه دیدگان بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در ۸۰ تا ۹۰ درصد وقوع حوادث این مشکلات وجود دارند و به همین دلیل مداخلات روانشناختی و امدادی در صحنه نمی‌توانند به حادثه دیدگان خدمات مناسبی ارایه کنند.

هاشمی گفت: با برگزاری مانور دور میزی و پیروی از الگوی استاندارد امدادرسانی در سوانح و حوادث طبیعی می‌توان به هم افزایی در این زمینه دست یافت و با تهیه بانک اطلاعاتی از جمعیت مناطق حادثه دیده، موقعیت جغرافیایی و غیره گام‌های بلندی را برای ارتقای امدادرسانی به حادثه دیدگان برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز