مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد :

اولین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در شهرستان آوج راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۰۰۷۱
اولین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در شهرستان آوج راه اندازی می شود
بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از صدور مجوز دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در آوج خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام  از راه اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در آوج خبر داد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته از سیاست های اساسی دولت در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

بیدخام ضمن بازدید از کاروانسرای آوج این مجموعه را ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: این کاروانسرای تاریخی قابلیت راه اندازی دفتر تسهیلگری ، بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی منطقه و همچنین  اجرای برنامه های فرهنگی دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی مردم در محلات کمتر توسعه یافته و بافت‌های فرسوده شهری هدف اصلی دفاتر تسهیلگری است، اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی این امر مهم و ارائه مشاوره به مردم و راهنمایی آنان،  این دفاتر در محلات کمتر توسعه یافته مستقر خواهند شد که هدف اصلی آنها ، مشارکت هرچه بیشتر مردم در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی  با بیان اینکه با پیگیریهای بعمل آمده اعتبار ویژه ای از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور برای فعالیت دفتر تسهیلگری آوج اختصاص یافته، این امر را حاکی از توجه جدی دولت به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه دانست،  که با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد محقق خواهد شد. 

وی با بیان اینکه راه اندازی دفتر تسهیلگری موجب  افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت همبستگی اجتماعی در محلات و مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد اظهار امیدواری کرد: با فعالیت برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق  شاهد  تغییرات محسوس در سطح خدمت رسانی به مردم در این مناطق باشیم.

بیدخام، بر ضرورت مشارکت سایر دستگاهها به ویژه شهرداری در کنار تشکل‌های مردم نهاد تاکید کرد و اظهار کرد:  انتظاز می رود دستگاه‌های مرتبط  با بهره‌گیری از اطلاعاتی که در عرصه‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مناطق کمتر توسعه یافته توسط دفاتر تسهیل گری به دست آمده است برنامه های جامعی را برای بهره مند ساختن کلیه شهروندان از خدمات رفاهی ، فرهنگی و اجتماعی تدارک ببینند.

بیدخام برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای زندگی جهت  پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی مهارتهای فرزند پروری، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از طریق آموزش مشاغل خانگی،  برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای تاب آوری اجتماعی، انجام مسابقات ورزشی بومی و محلی با هدف افزایش نشاط اجتماعی، اجرای برنامه های فرهنگی هنری و مذهبی در محلات را از جمله برنامه های قابل اجرا در شهرستان آوج و آبگرم برشمرد.

وی تصریح کرد: این دفاتر در امر بهبود شرایط زیست در حوزه های  اجتماعی، فرهنگی و خدمات رسانی مناطق کمتر توسعه یافته نقشی بسیار مهمی دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز