آمادگی برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۳:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۱۰۷۳
آمادگی برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از آماده سازی ۱۱۳ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در سطح استان خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، حسنعلی اصغری افزود: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری ایمن امتحانات نهایی در نظر گرفته شده و خانواده ها بابت سلامتی فرزندان خود نگران نباشند.


وی با اشاره به ضدعفونی کردن حوزه های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون، اظهار داشت: درهای سالن های آزمون، یک ساعت قبل از برگزاری آزمون باز می شوند و دانش آموزان با نظارت عوامل اجرایی آزمون و با فاصله زمانی و طولی مناسب وارد سالن می شوند تا خطر تجمع قبل از آزمون برطرف شود.


اصغری با بیان اینکه فاصله حدود ۲ متری برای حضور دانش‌آموزان در سر جلسه امتحان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: به همین منظور 
سالن های ورزشی مدارس با امکانات لازم و مواد بهداشتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شدند.


این مسئول اضافه کرد: ورود دانش آموزان به حوزه آزمون تنها با داشتن ماسک و دستکش امکان پذیر خواهد بود و  دانش آموزان به جز نوشت افزارهای لازم نباید هیچ وسیله ای به همراه داشته باشند.


 وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده نهایت زمان برگزاری آزمون ها بیشتر از ۲ ساعت نخواهد بود، تصریح کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند که آزمون ها با نهایت دقت و سلامت برگزار شود.


مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تاکید کرد: کادر برگزاری امتحانات نیز موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.


وی با بیان اینکه آزمون نهایی دانش آموزان از ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه سال‌جاری خواهد بود، افزود: طی این مدت ۲۶ هزار و ۱۶۰ دانش آموز قزوینی در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد که ازاین تعداد ۱۷ هزار و ۸۴۶ نفر در پایه نهم و هشت هزار و ۳۱۴ نفر در پایه دوازدهم هستند.


اصغری با اشاره به دایر بودن کلاس های رفع اشکال پایه های مختلف آموزشی تا ۲۷ خرداد، افزود: در شرایط کنونی آزمون‌های دوره ابتدایی معلم محور و بر اساس ارزیابی معلم و فعالیت‌های مستمر در فضای مجازی دانش آموز  انجام می‌شود.


استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی است.

 

نظر شما