شرایط معافیت سربازی مددجویان بهزیستی

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۰:۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴۵
شرایط معافیت سربازی مددجویان بهزیستی
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: فرزندان خانواده‌های زیر پوشش این نهاد می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

به گزارش برنا از قزوین، وارثی مدیر کل بهزیستی استان، گفت: براساس قانون در هر خانواده زیر پوشش این نهاد، یکی از پسران می‌تواند از معافیت خدمت سربازی با استفاده از ماده ۶ بهزیستی بهره‌مند شود.

وارثی افزود: اولویت سنی در این خصوص وجود ندارد و هر یک از برادران خانواده که زودتر از ماده ۶ بهزیستی استفاده کند مشمول معافیت خدمت سربازی می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شرایط استفاده از معافیت خدمت سربازی از طریق ماده ۶ بهزیستی؛ معلولیت و ناتوانی یکی از والدین (پدر یا مادر یا هر دو) است که باید از طریق سازمان بهزیستی و پزشک مورد اعتماد سازمان نیروهای مسلح تایید شود.

مدیر کل بهزیستی استان، معلولیت و ناتوانی حداقل دو فرزند خانواده (برادر یا خواهر معلول و ناتوان) را از دیگر شروط معافیت بیان کرد.

وارثی گفت: همچنین بر اساس قانون یکی از فرزندان پسر مادران فاقد شوهر تحت پوشش بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

به گفته او، پارسال از مجموع ۱۰۲ مورد متقاضی معافیت سربازی استان در حوزه توانبخشی، ۴۵ مورد متعلق به شهرستان قزوین بوده است و ۱۵ مورد نیز از حوزه اجتماعی در کمیسیون معافیت سربازی شرکت کرده و تایید شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز